اندازه گیری فشار خون به کمک هوش مصنوعی

اندازه گیری فشار خون به کمک هوش مصنوعی
فهرست مطالب
به لطف روشی نوآورانه که توسط محققان استرالیایی و عراقی نشان داده شده است، نظارت بر فشار خون با استفاده از دوربین دیجیتال به زودی می تواند به یک امر عادی تبدیل شود.
مهندسان دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه فنی میانه بغداد با استفاده از همان فناوری بهداشت از راه دور که برای نظارت بر علائم حیاتی سلامت از راه دور پیشگام بودند، یک سیستم غیر تماسی برای اندازه‌گیری دقیق فشار سیستولیک و دیاستولیک طراحی کرده‌اند.
محققان ادعا می کنند که می تواند جایگزین روش ناراحت کننده و دست و پا گیر موجود برای بستن یک کاف بادی به بازو یا مچ دست بیمار شود.
در مقاله جدیدی که در Inventions منتشر شده است، محققان این تکنیک را توصیف می کنند که شامل فیلمبرداری از یک فرد از فاصله کوتاه به مدت ۱۰ ثانیه و استخراج سیگنال های قلبی از دو منطقه در پیشانی با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی است.
قرائت‌های سیستولیک و دیاستولیک در مقایسه با دستگاه موجود که برای اندازه‌گیری فشار خون استفاده می‌شود، حدود ۹۰ درصد دقیق بود که خود در معرض خطا است.
آزمایش ها روی ۲۵ نفر با رنگ پوست های مختلف و تحت شرایط نوری متغیر انجام شد. نظارت بر فشار خون برای تشخیص و مدیریت بیماری های قلبی عروقی، عامل اصلی مرگ و میر جهانی، ضروری است. محققان خاطرنشان کرده اند، طی ۳۰ سال گذشته، تعداد بزرگسالان مبتلا به فشار خون از ۶۵۰ میلیون به ۱.۲۸ میلیارد در سراسر جهان افزایش یافته است و این رقم به طور قابل توجهی در حال افزایش است.
بخش بهداشت به سیستمی نیاز دارد که بتواند فشار خون را به دقت اندازه گیری کند و خطرات قلبی عروقی را زمانی که تماس فیزیکی با بیماران ناامن یا دشوار است، مانند زمان شیوع اخیر کووید، ارزیابی کند.
پروفسور چاهل می‌گوید: «اگر بتوانیم این تکنیک را کامل کنیم، به مدیریت یکی از جدی‌ترین چالش‌های سلامتی که جهان امروز با آن مواجه است، کمک خواهد کرد.»
کد خبر ۲۰۱۰۱۰۹۲۰.۲۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: