پیشگیری از زخم بستر به کمک هوش مصنوعی

پیشگیری از زخم بستر به کمک هوش مصنوعی
فهرست مطالب

زخم بستر، که بیشتر به عنوان زخم بستر شناخته می شود، یک مشکل شایع و بالقوه جدی برای بیماران بستری در بیمارستان است.
کارکنان اغلب موظفند بیماران را به طور منظم در تخت خود برگردانند، زیرا زخم ها نتیجه فشار طولانی مدت بیش از حد به پوست است که در اثر دراز کشیدن طولانی مدت روی یک نقطه ایجاد می شود. برگرداندن این بیماران (مخصوصاً بیماران بزرگتر) می تواند از نظر فیزیکی کار دشواری باشد، با این حال، بعلاوه برخی از مراکز همیشه کارکنان کافی برای انجام چرخش را در مواقع مورد نیاز ندارند.
مایکل ساتر، کارآفرین سوئیسی، فکر می‌کرد که این وضعیت نیاز به رسیدگی دارد، بنابراین تختی اختراع کرد که بیماران را از خود برمی‌گرداند.
این دستگاه که در حال حاضر به عنوان یک تخت هوشمند شناخته می شود، گفته می شود که حرکات یک فرد سالم را در هنگام خواب تقلید می کند. این کار را با ثبت کردن حرکات بیمار هنگام خواب انجام می دهد. اگر آنها برای مدت طولانی در یک موقعیت باقی بمانند، به آرامی آنها را از طریق یک تشک مخصوص که روی یک “قاب باریک بدون اتصال اما انعطاف پذیر قرار دارد” حرکت می دهد. طبق گزارش ها، این قاب از “مواد هوشمند” ساخته شده است، که خواص آن را می توان در صورت نیاز تنظیم کرد.
این تخت از طریق موسسه تحقیقاتی Empa سوئیس توسعه یافته است و اکنون توسط شرکت ساوتر، Compliant Concept، تولید و به بازار عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: