تشخیص سریع نارسایی قلبی به کمک هوش مصنوعی

تشخیص سریع نارسایی قلبی به کمک هوش مصنوعی
فهرست مطالب
تحقیقات جدید نشان می دهد که استفاده از هوش مصنوعی برای تفسیر تصاویر  وسیله مافوق ‌صوت «اولتراسوند» دستی می تواند به سرعت بخشیدن به تشخیص نارسایی قلبی کمک کند.
دانشمندان دریافتند که تصاویر اولتراسوند قلب که با استفاده از هوش مصنوعی تفسیر می‌شوند، از جمله تصاویری که با دستگاه دستی گرفته شده‌اند، به اندازه استفاده از یک دستگاه اولتراسوند معمولی که توسط یک متخصص در اندازه‌گیری عملکرد پمپاژ اندام کار می‌کند، موثر است.
با این حال، در شرایطی که تجزیه و تحلیل استاندارد اکوکاردیوگرام با اپراتور انسانی حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد، هوش مصنوعی قادر است تصاویر را تنها در یک دقیقه تفسیر کند.
محققان تاکید کردند که این کاهش بسیار زیادی در زمان بالینی است و گفتند که این پتانسیل را دارد که زمان انتظار تشخیص نارسایی قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
این یافته‌های جدید درباره تأثیر هوش مصنوعی در بیماران با نارسایی قلبی، حاصل همکاری بین دانشگاه گلاسگو، یک شرکت دارویی و اداره ملی بهداشت انگلستان(NHS)  است که به‌تازگی در کنفرانس «انجمن کاردیولوژی اروپا» در آمستردام ارائه شده است.
دکتر راس کمپبل می گوید که ما نشان داده‌ایم که هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر اکوکاردیوگرام را به دقت تفسیر کند، و با توجه به اینکه هوش مصنوعی می‌تواند گزارشی را در کسری از زمان تولید کند، این واقعاً می‌تواند تفاوتی در تشخیص زودهنگام نارسایی قلبی ایجاد کند.
طبق محاسبات بیش از یک میلیون نفر در بریتانیا با نارسایی قلبی زندگی می کنند، یک بیماری جدی که در آن قلب قادر به پمپاژ صحیح خون در اطراف بدن نیست.
به گفته محققان، آخرین نتایج OPERA نشان می دهد که استفاده از هوش مصنوعی برای تفسیر تصاویر اکوکاردیوگرام می تواند به تشخیص زودهنگام کمک کند.
تجزیه و تحلیل سریع‌تر اسکن‌ها همچنین می‌تواند به NHS کمک کند زمان انتظار را کاهش دهد و به کاهش فشارها بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی کمک کند.
به‌ گفته دکتر «راس کمپبل» از دانشگاه گلاسگو که یافته‌های جدید را در کنفرانس انجمن کاردیولوژی اروپا ارائه کرده است، این نتایج نشان داد که سرمایه‌گذاری روی هوش مصنوعی در بخش درمانی می‌تواند مزایای قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: