توسعه هوش مصنوعی برای نجات جان مادران و نوزادان

توسعه هوش مصنوعی برای نجات جان مادران و نوزادان
فهرست مطالب
شرکت«جنرال الکتریک هلث» می گوید قصد دارد یک ابزار تصویربرداری اولتراسوند با کمک هوش مصنوعی توسعه دهد که بسیار ساده است، به طوری که حتی ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بدون آموزش تخصصی نیز قادر به استفاده از آن خواهند بود. این تحقیق و توسعه با کمک مالی ۴۴ میلیون دلاری از سوی بنیاد بیل و ملیندا گیتس تامین می شود، که در طول تاریخ در گسترش فناوری های جدید در محیط های فقیر برای رفع شکاف های دسترسی به مراقبت های بهداشتی سرمایه گذاری کرده است.
شرکت«جنرال الکتریک هلث»می‌گوید فناوری تصویربرداری مبتنی بر هوش مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده است که در کشورهای با درآمد کم و متوسط، جایی که خدمات ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی ممکن است ضعیف باشد، پراکنده شود. ابزارهای ارزیابی در ارائه قرائت واضح اسکن‌های ریه و سونوگرافی در مراقبت‌های مادر و جنین و همچنین سلامت ریه کودکان مؤثرتر خواهند بود  و با تعدادی از دستگاه‌های سونوگرافی ارزان‌قیمت سازگار خواهند بود. این حوزه‌های پزشکی به‌ویژه قابل توجه هستند، زیرا اگر مداخله پزشکی زودهنگام انجام شود، مرگ و میر مادران و کودکان عمدتاً قابل پیشگیری است. تصویربرداری پزشکی مناسب کلید دستیابی به تشخیص به موقع است، تصمیمات درمانی را راهنمایی می کند و می تواند نتایج درمان را بهبود بخشد.
تجارت ۳ میلیارد دلاری اولتراسوند شرکت«جنرال الکتریک هلث»اخیراً بر روی خط لوله توسعه نرم افزار هوش مصنوعی با خرید شرکت های فناوری پزشکی مانند «کپشن هلث» متمرکز شده است که به طراحی این ابزار خاص کمک می کند. به نظر می رسد این شرکت به استراتژی افزایش هزینه ها در پروژه های مرتبط با هوش مصنوعی هم اکنون و هم در آینده نزدیک متعهد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: