تشخیص آب مروارید با هوش مصنوعی

تشخیص آب مروارید با هوش مصنوعی
فهرست مطالب

گروهی از محققان از موسسه فناوری هند (IIT)، دریافتند که تصاویر چشمی که توسط دوربین‌های ارزان قیمت مادون قرمز (NIR) به دست می‌آیند، می‌توانند به هزینه‌های طراحی کم، سهولت استفاده و راه‌حل‌های عملی برای تشخیص آب مروارید کمک کنند.
در سطح جهانی، آب مروارید یک بیماری شایع چشم و یکی از علل اصلی نابینایی و اختلال بینایی است. فرآیند سنتی تشخیص آب مروارید شامل معاینه چشم با استفاده از میکروسکوپ لامپ شکاف یا افتالموسکوپ توسط چشم‌پزشک است که تیرگی عدسی معمولی چشم را بررسی می‌کند.
کمبود منابع و در دسترس نبودن تعداد کافی متخصص، باری را بر دوش سیستم مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان وارد می کند و محققان در حال بررسی استفاده از راه حل های هوش مصنوعی (AI) برای کمک به متخصصان هستند.
این تحقیق که در مجله Computer Vision and Image Understanding منتشر شده است، یک روش تشخیص آب مروارید مبتنی بر یادگیری عمیق را ارائه می دهد که شامل تقسیم بندی عنبیه و طبقه بندی شبکه چند وظیفه ای است.
الگوریتم تقسیم بندی پیشنهادی مرزهای چشم غیر ایده آل را تشخیص می دهد. لین روش همچنین مقرون به صرفه است زیرا از دوربین های ارزان قیمت NIR به جای افتالموسکوپ های گران قیمت استفاده می شود. روش پیشنهادی را می توان در مناطق روستایی که در دسترس بودن پزشکان محدود است استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: