جوراب‌های هوشمند اضطراب بیماران را ردیابی می‌کند

جوراب‌های هوشمند اضطراب بیماران را ردیابی می‌کند
فهرست مطالب

جوراب‌هایی که با هوش مصنوعی کار می‌کنند می‌توانند با هشدار دادن به مراقبان در هنگام احساس آشفتگی یا خطر افتادن، مراقبت از افراد مبتلا به زوال عقل را متحول کنند.
این وعده محققان بریتانیایی است که اسمارت ساکس آنها شبیه همتایان عادی خود هستند اما حسگرهایی برای ردیابی ضربان قلب، حرکت و میزان تعریق دارند.
آنها همچنین قابل شستشو در ماشین هستند و با باتری های قابل جاگذاری تغذیه می شوند و از طریق یک سرویس اشتراک تعویض می شوند، بنابراین نیازی به شارژ منظم توسط کاربران ندارند.
جوراب‌ها می‌توانند جایگزین مانیتورهای فیزیولوژیکی فعلی شوند که معمولاً مانند ساعت روی مچ دست بسته می‌شوند.
اکنون اسمارت ساکس در یک خانه سالمندان در جنوب غرب انگلیس آزمایش می شود.
به طور خاص، این آزمایش‌ها ارزیابی می‌کنند که آیا حسگرهای پوشیدنی می‌توانند به حمایت از مراقبت از افرادی که ممکن است در برقراری ارتباط با بیقراری خود یا علت دقیق ناراحتی خود دچار مشکل شوند، کمک کند.
جوراب‌های مذکور مجهز به حسگرهایی خاص و به یک اپ روی دستگاه موبایل متصل هستند. این حسگرها اطلاعات فیزیولوژیکی را از مچ پای کاربر جمع آوری و به اپ ارسال می‌کنند. چنین داده‌هایی به پلتفرم ابر منتقل می‌شود و در آنجا الگوریتم‌های ماشین یادگیری اطلاعات را پردازش می‌کنند.
در مرحله بعد الگوریتم‌های پیچیده که حق امتیاز آنها هنوز ثبت نشده، احتمال آنکه کاربر جوراب دچار اضطراب باشد را بررسی می‌کنند. هنگامیکه نرم افزار هوش مصنوعی هرگونه ناهنجاری را رصد کند، از طریق اپ هشدار می‌فرستد. تیم مراقبتی می‌توانند دخالت کنند و گام‌های لازم را اتخاذ کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: