آمازون در سال ۲۰۲۲ کلینیکهای پزشکی One Medical را به قیمت ۳ میلیارد دلار خرید، که از آن زمان کارکنان و بیماران آن از خدمات نهچندان مطلوب آمازون شکایت داشتهاند. حالا بهنظر میرسد که این شرکت درحال آموزش یک مدل هوش مصنوعی است تا بیماران را از راه دور تریاژ کند و میزان وخامت حال آنها را بسنجد.
براساس گزارش واشنگتن پست، از سال ۲۰۲۲ که آمازون مالک کلینیکهای Iora Health شد و آن را به One Medical تغییر نام داد، تغییرات ساختاری بسیاری در آنها ایجاد شده است. چندی قبل، آمازون صدها کارمند این کلینکها را اخراج کرد. کارمندان فعلی و سابق میگویند این نگرانی وجود دارد که این غول تجارت الکترونیک بیشتر از آنکه به فکر بیماران باشد، کسب سود بیشتر را در اولویت خود قرار داده باشد.
آمازون میخواهد این کلینیکها بیشتر از آنکه به حضور بیماران محدود شوند، روی تشخیص از راه دور متمرکز باشند. حالا بهنظر میرسد این شرکت درحال آموزش یک چتبات هوش مصنوعی برای تریاژ بیماران است. این هوش مصنوعی، پیام بیماران را تحلیل میکند و با توجه به درجه وخامت حال بیمار، به آنها توصیههایی میکند.
به گفته ی دیجیاتو ، آمازون هنوز تأیید نکرده است که از هوش مصنوعی برای تریاژ استفاده میکند یا نه، اما اگر این موضوع صحت داشته باشد، نگرانیهایی از ورود این فناوری به تشخیصهای پزشکی وجود خواهد داشت. پیشازاین نیز، رگولاتورهایی مانند سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از ورود هوش مصنوعی به فرایند تشخیصهای پزشکی ابراز نگرانی کرده بودند.
درحالحاضر، پیامهایی که بیماران به مراکز One Medical میفرستند به یک سیستم متمرکز به نام Mission Control هدایت میشوند؛ این سیستم یکی از تغییرات آمازون در این کلینیک است تا One Medical را به یک کلینیک خودکار، با کمترین نیروی انسانی تبدیل کند.
براساس گزارش واشنگتن پست، از سال ۲۰۲۲ که آمازون مالک کلینیکهای Iora Health شد و آن را به One Medical تغییر نام داد، تغییرات ساختاری بسیاری در آنها ایجاد شده است. چندی قبل، آمازون صدها کارمند این کلینکها را اخراج کرد. کارمندان فعلی و سابق میگویند این نگرانی وجود دارد که این غول تجارت الکترونیک بیشتر از آنکه به فکر بیماران باشد، کسب سود بیشتر را در اولویت خود قرار داده باشد.
آمازون میخواهد این کلینیکها بیشتر از آنکه به حضور بیماران محدود شوند، روی تشخیص از راه دور متمرکز باشند. حالا بهنظر میرسد این شرکت درحال آموزش یک چتبات هوش مصنوعی برای تریاژ بیماران است. این هوش مصنوعی، پیام بیماران را تحلیل میکند و با توجه به درجه وخامت حال بیمار، به آنها توصیههایی میکند.
به گفته ی دیجیاتو ، آمازون هنوز تأیید نکرده است که از هوش مصنوعی برای تریاژ استفاده میکند یا نه، اما اگر این موضوع صحت داشته باشد، نگرانیهایی از ورود این فناوری به تشخیصهای پزشکی وجود خواهد داشت. پیشازاین نیز، رگولاتورهایی مانند سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از ورود هوش مصنوعی به فرایند تشخیصهای پزشکی ابراز نگرانی کرده بودند.
درحالحاضر، پیامهایی که بیماران به مراکز One Medical میفرستند به یک سیستم متمرکز به نام Mission Control هدایت میشوند؛ این سیستم یکی از تغییرات آمازون در این کلینیک است تا One Medical را به یک کلینیک خودکار، با کمترین نیروی انسانی تبدیل کند.
کد خبر ۲۰۱۰۲۱۲۱۴.۵۶۰