بریتانیا مدل نظارتی برای هوش مصنوعی ارائه می کند

بریتانیا مدل نظارتی برای هوش مصنوعی ارائه می کند
فهرست مطالب

بریتانیا زمینه را برای مدل نظارتی هوش مصنوعی (AI) آینده خود فراهم می کند. این اتحادیه مانند اتحادیه اروپا، اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر ریسک را پیشنهاد می‌کند، اما با سپردن اجرای آن به هیئتی از تنظیم‌کننده‌ها، با اتحادیه اروپا متفاوت خواهد بود.
دولت بریتانیا “رویکرد حامی نوآوری خود را برای تنظیم هوش مصنوعی” روز دوشنبه (۱۸ ژوئیه) همراه با لایحه جدید حفاظت از داده ها و اطلاعات دیجیتال ارائه کرد.
این به دنبال ارائه استراتژی ملی هوش مصنوعی در سپتامبر گذشته، یک برنامه ده ساله برای اطمینان از تبدیل شدن بریتانیا به یک ابرقدرت هوش مصنوعی جهانی است. این کشور از سال ۲۰۱۴ بیش از ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۷ میلیارد یورو) در هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است.
رویکرد بریتانیا به مقررات روی برنامه‌های پرخطر متمرکز است، و ریسک‌های کم مرتبط با هوش مصنوعی را کنار می‌گذارد تا نوآوری با مشکل مواجه نشود و صنعت زیر بار تشریفات اداری نرود.
بر خلاف رویکرد اتحادیه اروپا، که در آن اجرای قانون هوش مصنوعی به یک تنظیم کننده ملی واحد برای هر کشور عضو واگذار می شود، بریتانیا در نظر دارد مسئولیت را به طیفی از آنها واگذار کند.
رگولاتور ارتباطات بریتانیا، آفکام، سازمان رقابت و بازار (CMA)، دفتر کمیسر اطلاعات (ICO)، اداره رفتار مالی (FCA) و آژانس تنظیم مقررات دارو و محصولات بهداشتی (MHRA) در این فهرست هستند. برخی از آنها احتمالاً می توانند به روز رسانی در اختیارات خود را مشاهده کنند.
بیانیه خط مشی هشدار می دهد که اصولی که در رویکرد بریتانیا آمده است «راهنمای روشنی برای تنظیم کننده ها فراهم می کند، اما لزوماً به تعهدات اجباری تبدیل نمی شود» و آنها را تشویق می کند که «در وهله اول گزینه های لمسی سبک تر را در نظر بگیرند».
در مورد تعریف این فناوری، که اغلب با چالش مواجه می‌شود، دولت بریتانیا از ارائه یک تعریف قابل اجرا در سراسر جهان خودداری کرد، در عوض ترجیح داد بر ویژگی‌های اصلی و قابلیت‌های هوش مصنوعی تمرکز کند که تنظیم‌کننده‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.
همچنین انتظار می‌رود که آنها را در شناسایی، ارزیابی و اولویت‌بندی ریسک‌هایی که در اصول به آنها پرداخته شده است، رهبری کنند.
این نیاز به همکاری بیشتر بین رگولاتورها برای رویارویی با چالش‌های هوش مصنوعی توسط گزارش مستقلی از موسسه آلن تورینگ که روز دوشنبه منتشر شد تأیید شد و تأکید کرد که این فناوری اکنون در مقیاس و پیچیدگی به همه حوزه‌های زندگی اجتماعی و اقتصادی گسترش یافته است. ماهیت مشترک موانعی که قبلاً توسط تنظیم‌کننده‌ها با آن مواجه شده‌اند، نیازمند یک استراتژی مشترک است.
نادین دوریس، وزیر امور دیجیتال، در بیانیه سیاست خود نوشت: «اکوسیستم هوش مصنوعی پر رونق» می تواند منبع مزیت رقابتی بین المللی باشد و متعهد شد که بریتانیا «به حمایت بین المللی» از این رویکرد حامی نوآوری ادامه خواهد داد و تأکید کرد که هم چالش ها و هم فرصت های هوش مصنوعی مسائلی جهانی هستند.
از ذینفعان در اکوسیستم هوش مصنوعی دعوت می شود تا نظرات خود را تا پایان سپتامبر در مورد این رویکرد نظارتی به اشتراک بگذارند تا یک کتاب سفید آتی در مورد اجرای چنین استراتژی ارائه شود.

کد خبر ۲۰۲۰۱۰۴۲۸.۲۷۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: