دوربین جدید هوش مصنوعی تنها با فیلمبرداری از سوژه خاص از حریم خصوصی شما محافظت می کند

دوربین جدید هوش مصنوعی تنها با فیلمبرداری از سوژه خاص از حریم خصوصی شما محافظت می کند
فهرست مطالب
دانشمندان UCLA در تلاشند تا با توسعه یک دوربین هوش مصنوعی جدید (AI) که فقط اهداف خاص را ثبت می کند و همه چیزهای دیگر را به طور فعال پاک می کند، مسائل مربوط به حریم خصوصی را حل کنند.
از آنجایی که دوربین های دیجیتال تقریباً در همه جا حاضر شده اند، مسائل مربوط به حفاظت از حریم خصوصی نیز در نوع خود افزایش یافته است. برخی تصمیم گرفته اند این نگرانی ها را با استفاده از محو کردن یا رمزگذاری داده ها برطرف کنند، اما آنها به موضوع قرار گرفتن در معرض داده ها رسیدگی نمی کنند زیرا فیلم خام هنوز قبل از پردازش داده ها ضبط می شود.
اما استاد دانشگاه UCLA، Aydogan Ozcan و گروهی از دانشمندان همکار، دوربین جدیدی ساخته اند که این موضوع را در یک سیستم دوربین هوشمند دور می زند که فقط اشیاء یا سوژه های مورد نظر را ضبط می کند و به طور فعال و آنی همه انواع دیگر اشیاء را در نقطه عکس برداری بدون نیاز به هیچ چیزی پاک می کند.
در مقاله تحقیقاتی، دانشمندان طراحی دوربینی را توصیف می‌کنند که تصویربرداری کلاسی خاص از اشیاء هدف را با پاک کردن فوری تمام نوری سایر کلاس‌های اشیاء انجام می‌دهد – به طور خلاصه، دوربینی که فقط آنچه را که به آن گفته می‌شود می‌بیند و ثبت می‌کند.
طراحی دوربین جدید از چیزی که دانشمندان آن را «محاسبات پراش» می‌نامند استفاده می‌کند، که یک هدف یا دسته‌ای از اشیاء را با دقت بالا تصویر می‌کند و در عین حال همه اشیاء دیگر را که با آن هدف مطابقت ندارند پاک می‌کند.
دوربین از یک سری لایه های پراش تشکیل شده است که هر کدام با یادگیری عمیق بهینه شده اند. پس از آموزش، هر لایه با هم در یک سیستم سه بعدی جمع می شود که چیزی را که دانشمندان “تصویرساز محاسباتی” بین میدان دید ورودی و صفحه خروجی می نامند، تشکیل می دهد.
این طراحی دوربین مبتنی بر یک عملکرد استاندارد پخش نقطه ای نیست، و در عوض لایه های پراش مونتاژ شده به صورت سه بعدی به طور کلی به عنوان یک فیلتر حالت نوری عمل می کنند که از نظر آماری برای عبور از حالت های اصلی کلاس های هدف اشیاء بهینه شده است، در حالی که فیلتر و دانشمندان توضیح می‌دهند که حالت‌های اصلی نماینده کلاس‌های دیگر اشیاء را پراکنده می‌کند.
اگر هر شیئی که با ورودی مورد نظر مطابقت داشته باشد در مقابل دوربین قرار گیرد، به صورت اپتیکال پاک می شود و به آنچه که به عنوان الگوهای غیر آموزنده و با شدت کم توصیف می شود کاهش می یابد – اساساً چیزی که عکاسان آن را به عنوان نویز توصیف می کنند.
دوربین با ارائه مجموعه ای از اعداد آزمایش شد و از دوربین خواست که فقط به دنبال عدد دو باشد. خروجی پنج لایه نهایی تنها رقم مورد نظر را ثبت می کند در حالی که اعداد دیگر در کادر را به نویز بصری بی معنی کاهش می دهد.
دانشمندان می گویند که این نه تنها دوربینی را ایجاد می کند که در محافظت از حریم خصوصی به مراتب بهتر است، بلکه از انرژی کمتری نسبت به آنچه در روش های فعلی مورد نیاز است استفاده می کند، زیرا نیازی به پس پردازش نیست.
دوربین ارائه شده در این تحقیق نیاز دارد که هر لایه به دقت آموزش داده شود و سپس روی یکدیگر چیده شود، که در حال حاضر برای استقرار در مقیاس بزرگ غیرعملی است. به نظر می رسد دانشمندان این را درک می کنند، اما می گویند که تحقیقاتی که انجام داده اند می تواند از طراحی سیستم های دوربین آینده خبر دهد.
امید این است که این فناوری بتواند به جای هر فیلمی استفاده شود که در حال حاضر به کسی نیاز دارد تا به‌خاطر حفظ حریم خصوصی، به طور فعال مناطقی از یک تصویر را با هرگز ضبط نکردن آن، محو کند.
کد خبر ۲۰۲۰۱۰۵۲۶.۴۳۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: