یک روزنامهنگار موفق شده است از طریق ابزاری مبتنیبر هوش مصنوعی، صدای خود را برای دسترسی به حساب بانکی شبیهسازی کند.
زومیت نوشت که پیشرفت ابزارهای هوش مصنوعی در نگاه اول ترسناک بهنظر میرسد. این ابزارها در زمینههایی مثل نوشتن متن یا کد بسیار پرکاربرد شدهاند، اما همزمان توانایی آنها باعث نگرانی کاربران شده است.
در جدیدترین نمونه، هوش مصنوعی موفق شده است صدای انسان را شبیهسازی کند.
جوزف کاکس، روزنامهنگار نشریهی وایس، میگوید توانسته است از طریق صدای شبیهسازیشدهی خود وارد حساب بانکیاش شود. این موضوع نهتنها پتانسیلهای ترسناک هوش مصنوعی را بهنمایش میگذارد بلکه نقص سیستمهای بیومتریک مبتنیبر صدا را در مرکز توجه قرار میدهد.
جوزف کاکس میگوید از طریق ابزارهای دیگری نیز تلاش کرده است که به سیستم بانک لویدز ورود کند، اما هیچ ابزاری به غیر از سرویس ElevenLabs نتوانستهاند چنین کاری انجام دهند.
شماری از بانکهای مهم دنیا نظیر چیس، ولز فارگو و تیدی بنک از سیستم احراز هویت مبتنیبر صدا استفاده میکنند.
بانک لویدز بریتانیا ادعا میکند قابلیت Voice ID برای دسترسی به حساب، ایمن است و بیش از ۱۰۰ مشخصهی مختلف را در صدا تحلیل میکند.
زومیت نوشت که پیشرفت ابزارهای هوش مصنوعی در نگاه اول ترسناک بهنظر میرسد. این ابزارها در زمینههایی مثل نوشتن متن یا کد بسیار پرکاربرد شدهاند، اما همزمان توانایی آنها باعث نگرانی کاربران شده است.
در جدیدترین نمونه، هوش مصنوعی موفق شده است صدای انسان را شبیهسازی کند.
جوزف کاکس، روزنامهنگار نشریهی وایس، میگوید توانسته است از طریق صدای شبیهسازیشدهی خود وارد حساب بانکیاش شود. این موضوع نهتنها پتانسیلهای ترسناک هوش مصنوعی را بهنمایش میگذارد بلکه نقص سیستمهای بیومتریک مبتنیبر صدا را در مرکز توجه قرار میدهد.
جوزف کاکس میگوید از طریق ابزارهای دیگری نیز تلاش کرده است که به سیستم بانک لویدز ورود کند، اما هیچ ابزاری به غیر از سرویس ElevenLabs نتوانستهاند چنین کاری انجام دهند.
شماری از بانکهای مهم دنیا نظیر چیس، ولز فارگو و تیدی بنک از سیستم احراز هویت مبتنیبر صدا استفاده میکنند.
بانک لویدز بریتانیا ادعا میکند قابلیت Voice ID برای دسترسی به حساب، ایمن است و بیش از ۱۰۰ مشخصهی مختلف را در صدا تحلیل میکند.
کد خبر ۲۰۲۰۱۱۲۰۷.۵۶۹