هوش مصنوعی کتاب‌های ممنوعه را ردیابی می کند

هوش مصنوعی کتاب‌های ممنوعه را ردیابی می کند
فهرست مطالب

طولی نکشید تا روی دیگر سکه هوش مصنوعی فاش و مشخص شد علاوه بر کاربردهای مفید، از آن برای کلاهبرداری و محتوای ناخواسته نیز استفاده می شود.
اکنون می توان سانسور را نیز به فهرست قابلیت های جدید هوش مصنوعی اضافه کرد.
Globe Gazette هیئت مدرسه شهر میسون سیتی گزارش می‌دهد، آیووا شروع به استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای پرورش فهرست‌هایی از کتاب‌های بالقوه ممنوع از کتابخانه‌های منطقه قبل از سال تحصیلی ۲۰۲۳/۲۴ کرده است.
اما حصول اطمینان از اینکه هر کتاب در آرشیو منطقه به این قوانین جدید پایبند است، به سرعت به یک کار بزرگ تبدیل می شود. بریجت اگزمن، دستیار ناظر برنامه درسی و آموزش در منطقه مدرسه اجتماعی میسون سیتی، در بیانیه ای گفت: «کتابخانه های کلاس و مدرسه ما دارای مجموعه های وسیعی هستند که شامل متون خریداری شده، اهدایی و یافت شده است. خواندن هر کتاب و فیلتر کردن این نیازهای جدید به سادگی امکان پذیر نیست.»
به این ترتیب، منطقه مدرسه شهر میسون، هوش مصنوعی را برای تجزیه و تحلیل متون مشکوک برای ایده‌ها و توضیحات ممنوع وارد می‌کند، زیرا عناوین بسیار زیادی وجود دارد که داوران انسانی نمی‌توانند به تنهایی پوشش دهند. در هر منطقه، ابتدا یک “فهرست اصلی” از “چند منبع” بر اساس اینکه آیا شکایات قبلی از محتوای نا مناسب وجود داشته است، تهیه می شود. کتاب‌های این فهرست سپس توسط «نرم‌افزار هوش مصنوعی» اسکن می‌شوند که به سانسورچیان دولتی می‌گوید که آیا واقعاً تصویر جنسی در کتاب وجود دارد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: