ویزا با هوش مصنوعی جلوی ۴۰ میلیارد دلار کلاهبرداری سایبری را گرفت

ويزا با هوش مصنوعي جلوي 40 ميليارد دلار كلاهبرداري سايبري را گرفت
فهرست مطالب

یک مقام ارشد شرکت «ویزا» از بزرگترین مراکز توسعه خدمات مالی در جهان اعلام کرد این کمپانی به لطف سرمایه گذاری در فناوری هوش مصنوعی موفق شد از ۸۰ میلیون تراکنش تقلبی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار در سطح جهانی جلوگیری کند.

این طور که براساس پیش بینی های جدید اعلام شده است، جرایم سایبری در سال ۲۰۲۵ میلادی هزینه ای بالغ بر ۱۰,۵ تریلیون دلار را به جهان تحمیل می کنند.

 «چارلز لوبو» مدیر ریسک منطقه ای «ویزا» در اروپای مرکزی و شرقی، خاورمیانه و آفریقا در این خصوص به رویترز گفت: «اگر این رقم را معادل تولید ناخالص ملی یک کشور در نظر بگیریم، چنین کشوری سومین اقتصاد بزرگ جهان معرفی خواهد شد».

این فرآیند درحالی اتفاق می افتد که کلاهبرداری های سایبری با پیچیدگی های تکامل یافته انجام می شود و مجرمان سایبری از روش های جدید برای فریب دادن کاربران و کسب و کارهای ناآگاه در دنیای دیجیتالی درحال تکامل استفاده می کنند.

شرکت ویز که به عنوان بزرگترین پردازشگر پرداخت در جهان معرفی می شود طی پنج سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد دلار در عرصه فناوری سرمایه گذاری کرده است که از جمله آن می توان به سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد دلاری در بخش زیرساخت های هوش مصنوعی و داده برای محافظت از مشتریان در برابر فعالیت های تقلبی اشاره کرد.

لوبو در حاشیه کنفرانس امنیت پرداخت «ویزا» که در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شده بود توضیح داد: «این سرمایه گذاری ها بازدهی فراوانی برای ماه داشته است و به کمک هوش مصنوعی موفق شدیم تنها در سال گذشته ۴۰ میلیارد دلار تراکنش تقلبی را مسدود کنیم. این اتفاق با ردیابی ۸۰ میلیون تراکنش تقلبی صورت گرفته است».

کد خبر ۲۰۲۰۳۰۶۱۲.۷۰۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *