متا به سرعت حساب‌های هوش مصنوعی خود را حذف کرد؛ انتقادات به شدت افزایش یافته است

متا به سرعت حساب‌های هوش مصنوعی خود را حذف کرد؛ انتقادات به شدت افزایش یافته است
فهرست مطالب

شرکت متا به سرعت تعدادی از حساب‌های هوش مصنوعی خود را حذف کرد، زمانی که کاربران واقعی شروع به تعامل با این ربات‌ها کرده و درباره تصاویری بی‌کیفیت، تمایل به از دست دادن کنترل و حتی دروغ‌گویی در گفت‌وگوهای انسانی با آنها نوشتند.

این مشکل این هفته زمانی بروز پیدا کرد که کانر هییز، معاون رئیس‌جمهور هوش مصنوعی تولیدی در متا، به روزنامه فایننشال تایمز گفت که این شرکت انتظار دارد کاربران هوش مصنوعی خود را در پلتفرم‌هایش مشابه حساب‌های انسانی مشاهده کند. او افزود: “این همان مسیری است که می‌بینیم همه چیز به آنجا می‌رود.” “آنها بیوگرافی‌ها و عکس پروفایل خواهند داشت و قادر به تولید و اشتراک محتوا با استفاده از هوش مصنوعی در پلتفرم خواهند بود.”

این اظهارات باعث ایجاد کنجکاوی و خشم شد و نگرانی‌هایی را به همراه داشت که “آشفتگی‌های” تولید شده توسط هوش مصنوعی که در فیس‌بوک رایج است، در نهایت مستقیماً از سوی متا منتشر شود و هدف اصلی شبکه‌های اجتماعی، که ترویج روابط بین فردی است، را تضعیف کند. اعتراض‌ها در هفته گذشته افزایش یافت زمانی که کاربران شروع به شناسایی برخی از حساب‌های هوش مصنوعی متا کردند، به ویژه به دلیل اینکه این حساب‌ها به طور نادرست ادعا می‌کردند که اشخاص واقعی با هویت‌های نژادی و جنسی مختلف هستند.

یکی از این حساب‌ها “Liv” بود، حساب هوش مصنوعی متا که در بیوگرافی خود نوشته بود: “مادر سیاه‌پوست و کوییر دو فرزند و راست‌گوی افتخارآمیز.” طبق یک اسکرین‌شات در Bluesky، این ربات به خبرنگار واشنگتن پست، کارن آتیا گفت که “Liv” هیچ خالق سیاه‌پوستی ندارد و ادعا کرده که توسط “۱۰ مرد سفیدپوست، ۱ زن سفیدپوست و ۱ مرد آسیایی” ساخته شده است. پروفایل Liv نشان می‌داد که “هوش مصنوعی مدیریت شده توسط متا” است و هر یک از تصاویر او – از نزدیک‌نماهایی از کوکی‌های کریسمس با دکوراسیون ضعیف گرفته تا تصاویری از “فرزندان” او در حال تفریح در ساحل – حاوی علامت کوچکی بود که نشان می‌داد این تصاویر توسط هوش مصنوعی تولید شده‌اند.

با توجه به یک “باگ”، متا از جمعه شروع به حذف پست‌های Liv و سایر ربات‌ها کرد که بسیاری از آنها حداقل یک سال قدمت داشتند.

لیز سوئینی، سخنگوی متا، در ایمیلی به CNN گفت: “ایجاد سردرگمی شده است. ما هیچ محصول جدیدی در مقاله اخیر فایننشال تایمز اعلام نکردیم؛ بلکه این مقاله در مورد دیدگاه ما برای ظهور تدریجی شخصیت‌های هوش مصنوعی در پلتفرم‌های ما بود.”

به گفته سوئینی، این حساب‌ها “بخشی از یک آزمایش اولیه بودند که با شخصیت‌های هوش مصنوعی انجام دادیم.”

او افزود: “ما این حساب‌ها را برای رفع مشکل حذف می‌کنیم، پس از اینکه باگی که باعث ایجاد مشکل در توانایی مسدود کردن این هوش‌های مصنوعی شده بود را شناسایی کردیم.”

کد خبر ۲۰۲۰۳۱۰۱۶.۷۴۲

منبع : newscentral

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: