لینکدین و ادوبی همکاری جدیدی را آغاز کردهاند تا به خالقان محتوا کمک کنند از آثار خود در برابر سوءاستفادههای احتمالی در عصر هوش مصنوعی محافظت کنند. این همکاری تحت عنوان برنامه جدید «تأیید شده در لینکدین» (Verified on LinkedIn) معرفی شده است.
بر اساس این برنامه، کاربران میتوانند از گواهیهای تأیید هویت خود در لینکدین برای اعتباربخشی به آثارشان در پلتفرمهای مختلف استفاده کنند. به گفته اسکار رودریگز، معاون بخش اعتماد لینکدین، این قابلیت باعث افزایش “اعتماد، اطمینان و اعتبار” کاربران در فضای آنلاین خواهد شد.
در این همکاری، خالقان محتوا میتوانند از طریق اپلیکیشن احراز اصالت محتوای ادوبی (که هماکنون در نسخه آزمایشی عمومی قرار دارد)، آثار خود را به همراه نشان «تأیید شده در لینکدین» منتشر کنند. اگر این محتوا در لینکدین به اشتراک گذاشته شود، به طور خودکار اعتبارنامههای محتوایی به آن اضافه خواهد شد.
این اقدام بخشی از تلاشهای گستردهتر برای مقابله با جعل محتوا و افزایش شفافیت در تولیدات دیجیتال است. پروژههایی مانند ائتلاف برای اصالت و منشأ محتوا (C2PA) نیز در همین راستا فعالیت دارند و شرکتهایی نظیر تیکتاک و سازمانهای خبری به آن پیوستهاند.
لینکدین اعلام کرده که این نشان تأیید همچنین قابل استفاده در پلتفرمهای دیگری چون TrustRadius، G2 و UserTesting خواهد بود و از سایر شرکتها نیز دعوت کرده تا این ابزار رایگان را در خدمات خود ادغام کنند.
کد خبر ۲۰۲۰۴۰۲۰۸.۱۲۵
منبع:mashable