سریع تر شدن عملیات فرودگاهی به لطف هوش مصنوعی

سریع تر شدن عملیات فرودگاهی به لطف هوش مصنوعی
فهرست مطالب

بر اساس پیش‌بینی‌های Statista مستقر در هامبورگ، انتظار می‌رود ترافیک مسافر از ۲.۹ تریلیون کیلومتر در سال ۲۰۲۰ به حدود ۱۹.۲ تریلیون کیلومتر در سال ۲۰۴۰ افزایش یابد. افزایش حجم ترافیک به این معنی است که هواپیماهای بیشتری تولید می شوند و در حریم هوایی و همچنین مسافران و چمدان های بیشتری در فرودگاه ها سفر می کنند. هوش مصنوعی برای مدیریت چنین چالش هایی بسیار مهم است. دکتر اینگ گفت: “هوش مصنوعی در آینده در سراسر هوانوردی استفاده خواهد شد.”
او افزود: “هوش مصنوعی در همه جا پتانسیل دارد – در توسعه فنی و نگهداری، خدمات مشتری، کنترل یا عملیات در حین پرواز. تولید خودکار با هوش مصنوعی بیشترین پتانسیل اقتصادی را دارد.” هوش مصنوعی در حال حاضر در هوانوردی استفاده می شود. زمینه بسیار پیچیده مهندسی هوانوردی به این معنی است که پیشرفت فنی فرآیندهای تولید هوشمند فضای زیادی را برای بهینه سازی در اختیار دارد. بنابراین تعمیر و نگهداری پیش بینی اهمیت پیدا می کند. با تجزیه و تحلیل داده‌های ماشین و تولید، هوش مصنوعی می‌تواند توربین‌ها یا پمپ‌های هیدرولیکی را که ممکن است در آینده خراب شوند، شناسایی کند. “هوش مصنوعی در تشخیص ناهنجاری ها بسیار خوب عمل می کند. این بدان معناست که می توان قطعات بالقوه معیوب را جایگزین کرد و از نقص پرهزینه و وقت گیر هواپیما یا حتی تسمه نقاله چمدان جلوگیری کرد.”
روش های تحلیلی پیشرفته از مدل های داده برای ارائه پیش بینی ها، توصیه راه های صرفه جویی در منابع و هزینه ها و افزایش ایمنی استفاده می کنند. وگنر تاکید کرد: «این بر کل عملیات پرواز تأثیر می‌گذارد، که می‌توان آن را بر اساس پیش‌بینی‌های قابل بهینه‌سازی بهینه کرد». هرچه اطلاعات زودتر در مورد زمان رسیدن هواپیما به دروازه در دسترس باشد، می توان فرآیندهای پایین دستی بهتری را برنامه ریزی کرد و خدمات مشتری را بهبود بخشید. پیش‌بینی میزان واقعی مسافران یکی دیگر از زمینه‌های کلیدی است.
چنین ابزارهای تحلیلی همچنین می توانند تعداد وعده های غذایی مورد نیاز در هواپیما و همچنین در رستوران ها و غذاخوری های فرودگاه را پیش بینی کنند. پیش‌بینی‌های دقیق می‌تواند از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری کند، وزن هواپیما را کاهش دهد و از امتیاز اضافی محافظت از آب و هوا برخوردار باشد. بهینه‌سازی مسیر پرواز با پشتیبانی هوش مصنوعی می‌تواند سوخت را کاهش دهد، هزینه‌ها را کاهش دهد و آلاینده‌ها را کاهش دهد.
هوش مصنوعی همچنین در پردازش تصویر یا بینایی ماشین در فرودگاه ها استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: