کنترل چراغ‌های راهنمایی‌ و رانندگی توسط هوش مصنوعی

کنترل چراغ‌های راهنمایی‌ و رانندگی توسط هوش مصنوعی
فهرست مطالب
شهرداری “باد هرسفلد “در آلمان استفاده از هوش مصنوعی را برای کنترل چراغ‌های راهنمایی آزمایش خواهد کرد تا امدادگران اولیه بتوانند سریع‌تر به محل حادثه برسند.
این شهر آلمانی در سال‌های اخیر به یک شهر هوشمند عالی تبدیل شده است که به ادغام نوآوری در زندگی روزمره ساکنان خود می‌پردازد؛ از جمله اقدامات این شهر افزودن یک سیستم روشنایی هوشمند است که شهروندان می‌توانند آن را کنترل و به کم یا زیاد کردن نور چراغ‌های شهر اقدام کنند.
“بد هرسفلد” می خواهد به هوش مصنوعی اجازه دهد شبکه چراغ های راهنمایی خود را در مواقع اضطراری کنترل کند. هدف این خواهد بود که خدمات مربوطه در سریع ترین زمان ممکن گردش کرده و در کمتر از ۱۰ دقیقه به محل حادثه برسند.
در ابتدا، ایده این بود که یک هوش مصنوعی نه تنها سریع‌ترین مسیر را محاسبه و پیشنهاد کند، بلکه مستقیماً با کنترل چراغ‌های راهنمایی در ترافیک مداخله کند تا آتش‌نشانان را اولویت‌بندی کند.
برای انجام این کار، در حالی که مدیریت چراغ‌های راهنمایی در مسیر خود را انجام می دهید، باید داده‌های ترافیکی زیادی را در زمان واقعی آنالیز کنید تا به خدمات اورژانس کمک کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسند. با این حال، خطر واقعی ایجاد ترافیکی است که الگوریتم‌ها نتوانند از آن اجتناب کنند.
این پروژه  در نگاه اول فعالیتی پیچیده‌تر از آنچه GPS مدرن در حال حاضر قادر به انجام آن است انجام نمی‌دهد، بااین‌حال بیانیه‌ای از سوی مقامات شهر صادر شد که دلیل اصرار آن‌ها بر پیاده‌سازی آن را تا حدودی روشن‌تر کرد. بر اساس این بیانیه سیستم چراغ‌های راهنمایی و رانندگی شهر با اولین تماس شرایط اضطراری به‌صورت یکپارچه در خواهد آمد و در کنار ترسیم کوتاه‌ترین مسیر برای امدادگران یا نیروهای ویژه، قادر به کنترل چراغ‌ها برای ایجاد یک مسیر باز با چراغ‌های سبز به‌منظور تردد آزاد خواهد بود. این عملکرد بدون شک با مسدود شدن راه‌ها همراه است، بااین‌حال طراحان پروژه در نظر دارند با بهره‌گیری از یک الگوریتم پیچیده هوش مصنوعی، تردد در جاده‌ها را مجدداً راه‌اندازی و مشکلات را برطرف کنند.
کد خبر ۲۰۳۰۱۰۶۱۹.۵۱۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: