نخستین کشتی تحقیقاتی حامل وسایل نقلیه بی سرنشین که به وسیله هوش مصنوعی کنترل می شود سرویس خود را آغاز کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، کشتی تحقیقاتی «ژوهایون»(Zhuhaiyun) می تواند به طور خودکار در آب های آزاد مسیر خود را بیابد یا به وسیله یک کنترل از راه دور، راهبری شود.
همچنین ژوهایون قادر خواهد بود چند وسیله نقلیه بی سرنشین هوایی، رو آبی و زیر آبی را به طور همزمان حمل کند که می توانند به طور همزمان محیط اطراف را رصد و مرکز داده ایجاد کنند.
آزمایشگاه علوم دریایی و مهندسی گوانگ دانگ که این کشتی را راهبری می کند، قابلیت های های راهبری خودران کشتی از جمله ارسال و دریافت پهپادها را روی دریا آزمایش کرده است.
چن دایک مدیر آزمایشگاه و یکی از اعضای آکادمی علوم چین در این باره می گوید: ما کشتی را در عملیاتی بی سرنشین برای ۱۲ ساعت متوالی آزمایش کردیم. این وسیله نقلیه خودران توانست از موانع اجتناب و مسیر خود را برنامه ریزی کند. همچنین کشتی توانست به اهداف اولیه طراحی دست یابد.
سال جاری از ژوهایون برای چند فعالیت تحقیقاتی از جمله نقشه برداری دریایی و نظارت، گشت زنی دریایی و نمونه برداری استفاده می شود.
سیستم هوش مصنوعی توسعه یافته برای کشتی می تواند با استفاده از اطلاعات حسگرها و ماهواره ها مسیریابی کند. کشتی مذکور با طول ۸۸.۵ و عرض۱۴ متر و همچنین ظرفیت حمل ۲۱۰۰ تن بار بزرگتری از کشتی Type056 نیروی دریایی چین است و می تواند تجهیزات بیشتری را حمل کند.
ژوهایون که به شیوه ای آینده نگرانه طراحی شده، می تواند با متوسط سرعت ۱۳ گره و در صورت لزوم ۱۸ گره در آب حرکت کند.
به گفته رسانه های چینی سیستم های نیرومحرکه کشتی، پیشرانش، هوش مصنوعی و عملیات های پهپاد آن همه در چین ساخته شده اند. این امر نشان دهنده خودکفایی کشور در فناوری های مورد نیاز است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، کشتی تحقیقاتی «ژوهایون»(Zhuhaiyun) می تواند به طور خودکار در آب های آزاد مسیر خود را بیابد یا به وسیله یک کنترل از راه دور، راهبری شود.
همچنین ژوهایون قادر خواهد بود چند وسیله نقلیه بی سرنشین هوایی، رو آبی و زیر آبی را به طور همزمان حمل کند که می توانند به طور همزمان محیط اطراف را رصد و مرکز داده ایجاد کنند.
آزمایشگاه علوم دریایی و مهندسی گوانگ دانگ که این کشتی را راهبری می کند، قابلیت های های راهبری خودران کشتی از جمله ارسال و دریافت پهپادها را روی دریا آزمایش کرده است.
چن دایک مدیر آزمایشگاه و یکی از اعضای آکادمی علوم چین در این باره می گوید: ما کشتی را در عملیاتی بی سرنشین برای ۱۲ ساعت متوالی آزمایش کردیم. این وسیله نقلیه خودران توانست از موانع اجتناب و مسیر خود را برنامه ریزی کند. همچنین کشتی توانست به اهداف اولیه طراحی دست یابد.
سال جاری از ژوهایون برای چند فعالیت تحقیقاتی از جمله نقشه برداری دریایی و نظارت، گشت زنی دریایی و نمونه برداری استفاده می شود.
سیستم هوش مصنوعی توسعه یافته برای کشتی می تواند با استفاده از اطلاعات حسگرها و ماهواره ها مسیریابی کند. کشتی مذکور با طول ۸۸.۵ و عرض۱۴ متر و همچنین ظرفیت حمل ۲۱۰۰ تن بار بزرگتری از کشتی Type056 نیروی دریایی چین است و می تواند تجهیزات بیشتری را حمل کند.
ژوهایون که به شیوه ای آینده نگرانه طراحی شده، می تواند با متوسط سرعت ۱۳ گره و در صورت لزوم ۱۸ گره در آب حرکت کند.
به گفته رسانه های چینی سیستم های نیرومحرکه کشتی، پیشرانش، هوش مصنوعی و عملیات های پهپاد آن همه در چین ساخته شده اند. این امر نشان دهنده خودکفایی کشور در فناوری های مورد نیاز است.
کد خبر ۲۰۳۰۱۱۰۲۸.۰۵۴