طراحی بدنه تویوتا با هوش مصنوعی

طراحی بدنه تویوتا با هوش مصنوعی
فهرست مطالب

تویوتا، بعد از شرکت‌های خودروسازی مانند ب‌ام‌و، آئودی و نیسان، به استفاده از هوش مصنوعی علاقه‌مند شده است. این شرکت خودروساز بزرگ ژاپنی یک ابزار طراحی و تولید توسعه داده است که به طراحان اجازه می‌دهد خودروهای جدید را به صورت سریع و بهینه‌تر خلق کنند.
تویوتا معتقد است که هوش مصنوعی در حوزه طراحی خودرو بسیار مفید است. این ابزار جدید توسط انستیتوی تحقیقاتی TRI توسعه یافته است. این ابزار، به عبارت بهتر یک سیستم پیشرفته، از هوش مصنوعی تولیدکننده استفاده می‌کند و در مراحل ابتدایی تولید یک مدل جدید به طراحان کمک می‌کند.
جالب است که سیستم ابداعی تویوتا توانایی تبدیل کلمات به یک طرح کامپیوتری را دارد. به عبارت دیگر، مهندسان کافیست اولویت‌های خود را از طریق کلمات به سیستم وارد کنند تا طرح اولیه را دریافت کنند! سپس، طراحان می‌توانند به رفع عیوب یا تکمیل طرح اقدام کنند.
با وجود پتانسیل‌های بسیار بالا، سیستم ابداعی تویوتا هنوز قادر به طراحی کامل یک خودرو جدید نیست؛ با این حال، این سیستم قادر است ضریب درگ و ابعاد شاسی را محاسبه کند و این اطلاعات را در طرح‌های اولیه مورد لحاظ قرار دهد. در طراحی یک خودرو، این عوامل اهمیت بسیاری دارند و به طور مستقیم بر عوامل دیگری نظیر مصرف سوخت، هندلینگ، ارگونومی و ایمنی تأثیر می‌گذارند.
به گفته «آویناش بالاچاندران»، مدیر بخش HID از انستیتوی TRI، هوش مصنوعی مولد به عنوان منبع الهام‌بخشی برای طراحان عمل می‌کند؛ با این حال، هنوز قادر به لحاظ کردن مهندسی پیچیده و اصول پیشرفته ایمنی در طرح‌های نهایی نمی‌باشد. وی اعتقاد دارد که سیستم ابداعی جدید، امکان ترکیب دانش سنتی مهندسان تویوتا با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی را فراهم می‌کند.
به منظور بررسی عمیق‌تر سیستم جدید تویوتا، لازم است بگوییم که طراحان می‌توانند در عرض چند ثانیه، با وارد کردن عبارت “خودرویی با بدنه سیال، شبیه به شاسی‌بلند و مدرن”، طرح اولیه مدلی مشابه را دریافت کنند. این طرح با توجه کامل به مباحث آیرودینامیک طراحی خواهد شد. بر اساس مقاله‌ی تحقیقاتی موسسه TRI، این مؤسسه بیشتر بر روی ضریب آیرودینامیک تمرکز داشته است. این عامل به طور مستقیم با برد حرکتی خودروهای الکتریکی ارتباط دارد.
تویوتا ادعا می‌کند که هوش مصنوعی مولد به این شرکت در طراحی و تولید خودروهای الکتریکی بهبود و بهینه‌سازی را تسریع می‌کند. همانطور که از قبل اشاره شد، نیسان نیز به عنوان یک شرکت خودروساز ژاپنی، از هوش مصنوعی برای بهبود آیرودینامیک محصولات خود استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: