کاهش ۵۰ درصدی ترافیک بوستون با هوش مصنوعی

کاهش ۵۰ درصدی ترافیک بوستون با هوش مصنوعی
فهرست مطالب

بوستون در حال همکاری با گوگل برای بهینه سازی زمان بندی سیگنال ترافیک برای بهبود جریان ترافیک در مناطق بسیار شلوغ است.

پروژه چراغ سبز این شرکت از هوش مصنوعی (AI) برای مدل‌سازی الگوهای ترافیکی استفاده می‌کند و توصیه‌هایی برای زمان‌بندی سیگنال ایجاد می‌کند که می‌تواند ترافیک توقف و حرکت و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد. در سال ۲۰۲۳، بوستون در رتبه هشتم جهان از نظر بیشترین تاخیر ترافیکی قرار گرفت.

این شهر تاکنون چهار مورد از توصیه‌های گوگل را در تقاطع‌ها در سه مکان با تغییر زمان‌بندی سیگنال اجرا کرده است.

مایکل لارنس ایوانز، مدیر فناوری نوظهور شهر بوستون، به Cities Today گفت: «ما از کاهش ترافیک توقف و حرکت در تقاطع‌های آزمایشی شگفت‌زده شده‌ایم. پلتفرمی مانند Green Light یک راه کم مانع برای ما است تا تغییرات زمان‌بندی سیگنال‌های مکرر را که به شرایط ترافیک اخیر پاسخ می‌دهند، امتحان کنیم. تجزیه و تحلیل تأثیر خودکار به ما کمک کرد تا توصیه‌ها و در نتیجه ارزش پلت فرم را به راحتی ارزیابی کنیم.»

طی پنج ماه گذشته، ترافیک در صدها تقاطع علامت‌دار با استفاده از روندهای رانندگی هوش مصنوعی و Google Maps برای ارائه توصیه‌هایی برای بهینه‌سازی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

مهندسان ترافیک دپارتمان حمل و نقل بوستون هر توصیه را از نظر ایمنی، امکان سنجی و اثربخشی ارزیابی کردند تا تعیین کنند که آیا این توصیه می تواند اجرا شود یا خیر. پس از اعمال، پروژه چراغ سبز  تاثیر آن بر الگوهای ترافیک را اندازه گیری می کند و این تحلیل را در اختیار شهر قرار می دهد.

در یک تقاطع، ترافیک توقف و حرکت بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است .

 شهرهایی در سراسر جهان که از پروژه چراغ سبز استفاده می‌کنند از کاهش ۱۰ درصدی میانگین انتشار گازهای گلخانه‌ای خود خبر داده‌اند. بازخوردهای اولیه از ساکنان نیز حاکی از تجربه رانندگی بهتر در این تقاطع‌ها است.

شهر بوستون پروژه چراغ سبز را به عنوان ابزاری کمکی می‌بیند که به مهندسان ترافیک ظرفیت بیشتری می‌دهد تا سیگنال‌هایی را که باید بهینه شوند، مشخص کنند، به‌ویژه در ۳۰۰ تقاطع علامت‌دار که مستقیماً به مرکز مدیریت ترافیک شهر متصل نیستند.

لارنس ایوانز خاطرنشان کرد که در نهایت، او مایل است عملکرد توصیه‌های زمان‌بندی سیگنال مبتنی بر هوش مصنوعی را با برنامه‌های زمان‌بندی سیگنال جدید که به روش سنتی تولید شده‌اند، مقایسه کند.

بوستون حداقل تا پایان سال جاری به بررسی توصیه‌های این پلتفرم ادامه خواهد داد.

کد خبر ۲۰۳۰۳۰۶۰۵.۷۰۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *