اولین خودروی آلومینیومی بازیافتی جهان با هوش مصنوعی طراحی می‌شود

اولین خودروی آلومینیومی بازیافتی جهان با هوش مصنوعی طراحی می‌شود
فهرست مطالب

اولین خودروی آلومینیومی بازیافتی جهان با هدف کاهش انتشار کربن و استفاده از مواد پایدار، توسط دو شرکت Hydro و Audi با هوش مصنوعی طراحی می‌شود.

به گزارش تک‌ناک، بدنه این خودرو از ۱۰۰ درصد آلومینیوم بازیافتی تولید شده است، که به حفظ منابع طبیعی و کاهش اثرات زیست‌محیطی کمک می‌کند. این پروژه بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای تولید خودروهای دوستدار محیط‌ زیست می‌باشد.

این برنامه تحقیقاتی بی‌سابقه و پیشگام در میدلندز انگلستان برای اولین بار قطعات ریخته‌گری خودرو و هوافضا را از آلومینیوم ۱۰۰درصد بازیافتی به شکل سبک‌تر تولید خواهد کرد.

یک شرکت ریخته‌گری مستقر در کاونتری به نام Sarginsons Industries و تیم گسترده‌تر شرکای تحقیقاتی آن، از جمله استون مارتین، یک کمک مالی ۶.۷۲ میلیون دلاری از مرکز پیشرفت پیشرانه و Innovate UK برای پروژه فناوری بهینه‌سازی یکپارچه عملکرد خودرو (PIVOT) دریافت کرده‌اند.

این پروژه به عنوان یک تغییر کلیدی در تولید خودروهای جدید توصیف شده است، که آنها را پایدارتر، سبک‌تر، ارزان‌تر و با عملکرد بهتر می‌سازد.

تحقیقات به دنبال نشان دادن این است که جرم شاسی یک وسیله نقلیه می‌تواند تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند، در حالی که یکپارچگی مکانیکی حفظ می‌شود، بنابراین وزن کاهش یافته و برد رانندگی خودروهای جدید افزایش می‌یابد.

بخش دیگری از تحقیقات راه را برای آینده‌ای پایدار برای تأمین آلومینیوم به عنوان ماده خام برای تولیدکنندگان خودرو و سایر صنایع تولیدی با استفاده از آلومینیوم بازیافتی برای قطعات قوی‌تر هموار می‌کند.

تمام قطعات ساختاری خودرو از مواد اولیه با کربن بالا و غیر بازیافتی استفاده می‌کنند.

با تقویت آلومینیوم بازیافتی با مقادیر کمی از عناصر آلیاژی کلیدی، PIVOT محتوای کربن در قطعات ریخته‌گری آلومینیومی معمولی یک وسیله نقلیه را تا ۹۵ درصد کاهش می‌دهد، در حالی که انعطاف‌پذیری برای ایمنی در تصادف را بهبود می‌بخشد.

این پروژه از تسریع مرکز پیشرفت پیشرانه به سمت صنعت خودروسازی با انتشار صفر خالص حمایت خواهد کرد.

بخشی از این پروژه شامل همکاری Sarginsons با دانشگاه برونل و کارشناسان بازیافت فلز، GESCRAP، برای توسعه تکنیک‌های بهبود ساختار دانه‌ای به منظور غلبه بر ناخالصی‌های ذاتی در آلومینیوم بازیافتی است.

این تحقیق همچنین یک شبکه بازیافت جدید در بریتانیا برای آلومینیوم ثانویه ایجاد خواهد کرد تا تغییری در استفاده از منابع اولیه محدود آلومینیوم به آلومینیوم ثانویه با کربن تعبیه شده به طور قابل توجهی کمتر را آغاز کند.

در حال حاضر، اروپا مواد اولیه حدود ۱۲ تن کربن به ازای هر تن آلومینیوم را دارند و این مقدار در سایر نقاط جهان بیشتر است. مواد ثانویه ۱۰۰ درصد بازیافتی نشان‌دهنده کاهش ۹۵ درصدی به کمتر از ۰.۵ تن کربن به ازای هر تن آلومینیوم می‌باشد.

شرکت ریخته‌گری Sarginsons در همکاری با شرکای کلیدی، از جمله استون مارتین، Altair، دانشگاه برونل لندن و GESCRAP، این تحقیق را رهبری می‌کند.

این شرکت حدود ۳ میلیون پوند از کمک مالی PIVOT را برای کمک به تجهیزات جدید و گسترش نیروی کار برای تحقیق تأمین کرده است.

Altair که یک رهبر جهانی در هوش محاسباتی است، که راه‌حل‌های نرم‌افزاری و ابری در شبیه‌سازی، محاسبات با کارایی بالا (HPC)، تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی ارائه می‌دهد، با شرکت Sarginsons همکاری خواهد کرد تا نرم‌افزاری ایجاد کند که از هوش مصنوعی برای تولید طراحی‌های ارگانیک قطعات شاسی جدید برای یک مدل موجود استون مارتین استفاده کند.

این نرم‌افزار یک فرایند طراحی شبیه‌سازی محور بسیار خودکار برای قطعات جدید فراهم خواهد کرد، که توسعه سریع را تضمین می‌کند و در عین حال زمان و هزینه‌های توسعه را کاهش می‌دهد.

طراحی‌های طبیعی و ارگانیک این نرم‌افزار در واقع استحکام قطعات را افزایش می‌دهد، در حالی که جرم را با شبیه‌سازی خواص مکانیکی متغیر قطعه کاهش می‌دهد تا مواد مناسب در جای مناسب قرار گیرد.

همچنین این نرم‌افزار جدید به Sarginsons اجازه می‌دهد تا بهتر از مشتریان خود در صنایع خودرو، هوافضا و انرژی‌های تجدیدپذیر پشتیبانی کند و به آنها امکان می‌دهد تا توسعه ریخته‌گری را بهتر کنترل کنند و تولید را از خطرات کاهش دهند.

کد خبر ۲۰۳۰۳۰۷۰۸.۵۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *