جست و جوی شهاب سنگ سقوط کرده در غرب استرالیا توسط پهپادها و هوش مصنوعی

جست و جوی شهاب سنگ سقوط کرده در غرب استرالیا توسط پهپادها و هوش مصنوعی
فهرست مطالب

محققان کورتین پس از شناسایی مکان دقیق آن در دشت وسیع نولاربور در غرب استرالیا، یک شهاب سنگ تازه سقوط کرده را با تکنیک جدیدی که از یک پهپاد برای جمع‌آوری فیلم از منظره استفاده می‌کند و سپس با استفاده از هوش مصنوعی اسکن می‌شود، پیدا کردند.

سیموس اندرسون از مرکز علوم و فناوری فضایی کرتین (SSTC)، گفت که یافته‌های ایستگاه کیبو در اواخر سال گذشته، نمایش موفقیت‌آمیز روش جدید بود، که پتانسیل افزایش زیادی تعداد شهاب‌سنگ‌های بازیابی شده را دارد. آنهایی که هنگام سقوط در جو مشاهده شدند.

آقای اندرسون گفت: “یک پهپاد مجهز به دوربین بر فراز آن پرواز می‌کند و تصاویری از منطقه سقوط را جمع‌آوری می‌کند، که به رایانه صحرایی ما منتقل می‌شود، جایی که یک الگوریتم هر تصویر را برای یافتن شهاب‌سنگ‌ها و ویژگی‌هایی که شبیه آن‌ها هستند اسکن می‌کند. اگرچه الگوریتم ما بر روی داده‌های جمع‌آوری‌شده از جست‌وجوی شهاب‌سنگ‌های گذشته آموزش دیده بود، اما شهاب‌سنگ‌هایی را که قبلاً بازیابی شده بود، با خود آوردیم و از آن‌ها روی زمین در محل سقوط تصویربرداری کردیم تا داده‌های محلی ایجاد کنیم تا الگوریتم را بیشتر آموزش دهیم.

جستجوی شهاب سنگ معمولا شامل گروهی از افراد است که بر روی یک منطقه برخورد بزرگ پیش بینی شده قدم می زنند، اما روش جدید ما فقط به حدود یک دهم کار و زمان نیاز دارد و احتمال موفقیت بسیار بالاتری دارد.”

آقای اندرسون گفت که چنین شهاب‌سنگ‌هایی که توسط شبکه فایربال صحرا (DFN) ردیابی می‌شوند، خاص هستند، زیرا نمونه‌ای زمین‌شناسی از منطقه خاصی از منظومه شمسی که از آن سرچشمه گرفته‌اند، ارائه می‌کنند و به درک کلی زمین‌شناسی کمک می‌کنند.

 اندرسون افزود : “راه حل های جدید مانند تکنیک هواپیمای بدون سرنشین ما به سرمایه گذاری در علوم فضایی و مطالعه شهاب سنگ ها مقرون به صرفه تر و تاثیرگذارتر کمک می کند.

سایر کاربردهای بالقوه برای رویکرد جدید ما با استفاده از پهپادها و هوش مصنوعی شامل مدیریت و حفاظت از حیات وحش است، زیرا مدل ما می تواند به راحتی برای شناسایی اشیاء غیر از شهاب سنگ ها، مانند گیاهان و حیوانات، دوباره آموزش ببیند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: