تعمیر و نگهداری کارآمدتر هواپیما به کمک هوش مصنوعی

تعمیر و نگهداری کارآمدتر هواپیما به کمک هوش مصنوعی
فهرست مطالب

با استفاده از هوش مصنوعی ناوگان هواپیما را هوشمندتر و کارآمدتر نگه می دارید.
محققان دانشگاه دلفت در بیانیه ای مطبوعاتی می نویسند: با همکاری چندین دانشگاه و صنایع اروپایی (ReMAP) با TU Delft به عنوان رهبر پروژه، گامی در نوسازی تعمیر و نگهداری هواپیما با استفاده از هوش مصنوعی برداشته شده است.
به گزارش “مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی ” و به نقل از اینوویشن اوریجین ، در طول یک دوره آزمایشی شش ماهه در KLM، با استفاده از داده‌های عملیاتی ثابت شد که مدل‌های هوش مصنوعی می‌توانند برای پیش‌بینی سلامت سیستم‌های هواپیما و برنامه‌ریزی فرآیند تعمیر و نگهداری بر اساس آن استفاده شوند.
رهبر پروژه برونو سانتوس (TU Delft)می گوید: “ما در مدل سازی فرآیند تعمیر و نگهداری کامل ناوگان هواپیماهای مختلف موفق شده ایم. در آینده، این امکان تبدیل تعمیر و نگهداری فعلی هواپیما بر اساس فواصل زمانی ثابت (و تعمیر و نگهداری به دلیل نقص) به نظارت مداوم بر سلامت سیستم ها را فراهم می کند. سپس سیستم ها دقیقاً در مواقع ضروری تعویض می شوند که از هدر رفتن جلوگیری می کند.
علاوه بر این، این تیم فرآیند برنامه ریزی تعمیر و نگهداری بسیار پیچیده را مدلسازی کرده است که در حال حاضر عمدتاً به صورت دستی انجام می شود. این تغییرات و اختلالات را در نظر می گیرد، که در عمل در مقایسه با مدل های استاتیک موجود، تقریب بهتری است. این اجازه می دهد تا تعمیر و نگهداری از قبل برنامه ریزی شود.”
تنها در اروپا، طبق برآورد شورای مشورتی تحقیقات و نوآوری هوانوردی در اروپا (
ACARE)، صرفه‌جویی بالقوه در تعمیر و نگهداری هواپیما می‌تواند به ۷۰۰ میلیون یورو در سال برسد.
 پاول چون، معاون مرکز فناوری کی ام ای می‌گوید: «با این مفهوم برنامه‌ریزی نظارت و نگهداری تطبیقی، می‌توانیم رویکرد زمان‌بندی دستی را که معمولاً به چند روز آینده محدود می‌شود، با یک فرآیند زمان‌بندی خودکار جایگزین کنیم. »
برونو سانتوس: “ما با رویکرد یکپارچه ReMAP خود کمک زیادی به این امر کرده ایم. علاوه بر این، ما یک پلت فرم باز فناوری اطلاعات ایجاد کردیم که به توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی اجازه می‌دهد الگوریتم‌های پیش‌بینی یا زمان‌بندی خود را با استفاده از چند کلیک بر روی داده‌های عملیاتی زندگی اجرا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: