اتحاد انسان و هوش مصنوعی منجر به کشف ۴۰۰۰۰ کهکشان شد

اتحاد انسان و هوش مصنوعی منجر به کشف 40000 کهکشان شد
فهرست مطالب

یک هوش مصنوعی جدید به نام Zoobot و انسان ها برای کشف ده ها هزار کهکشان حلقه ای در فضا متحد شده اند.
محققان در حال آماده شدن برای ارائه تحقیقات جدیدی هستند که نشان دهنده تلاش تیمی بین انسان و هوش مصنوعی است.
قابل ذکر است، محققان این رویکرد مشترک بین هوش مصنوعی و انسان را به عنوان یک “سایبورگ” توصیف می کنند. گزارش ها نشان می دهد که والمزلی از یک دهه اندازه گیری گلکسی برای ایجاد یک الگوریتم هوش مصنوعی جدید به نام Zoobot استفاده کرده است که قادر به شناسایی نشانگرهای کلیدی است که نشان دهنده یک رویداد آشفته در طول عمر یک کهکشان است.
داوطلبان انسانی در حال حاضر وب سایت گلکسی را بررسی می کنند و این نشانگرها را شناسایی می کنند، اما به دلیل اندازه کیهان و همه متغیرهای موجود در آن، دست انسان ها بتا حدودی بسته است. برای اینکه بتوانیم یک خط قطعی بین یک رویداد هرج و مرج و کهکشانی که باعث آن شده است ترسیم کنیم، نیاز است که انسان های زیادی هزاران تصویر را غربال کنند. اینجاست که Zoobot وارد می شود.
الگوریتم جدید هوش مصنوعی نه تنها قادر است این نشانگرها را شناسایی کند، بلکه می تواند به دقت پیش بینی کند که داوطلبان انسانی در هنگام اشتباه چه می گویند. تا کنون، دو انسان و هوش مصنوعی بیش از ۴۰۰۰۰ کهکشان حلقه‌شکل کمیاب را کشف کرده‌اند که شش برابر بیشتر از آنچه قبلاً شناخته شده بود، است. علاوه بر این، کهکشان های حلقه ای باستانی هستند، در واقع، شکل گیری حلقه ها میلیاردها سال طول می کشد و با این کشف جدید، محققان می توانند اطلاعات بیشتری در مورد تکامل این اجرام آسمانی باستانی کسب کنند.
Zoobot همچنین برای بهبود مجهز شده است زیرا هوش مصنوعی قادر به یادگیری پاسخگویی به سؤالات جدیدی است که برای آن مطرح می شود. والمزلی توضیح می دهد که هوش مصنوعی قادر به انجام این کار است زیرا قبلاً یاد گرفته است به بیش از ۵۰ سؤال مختلف پاسخ دهد.

کد خبر ۲۰۴۰۱۰۴۲۶.۴۹۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: