سمپاشی خودکار علف های هرز به کمک هوش مصنوعی

سمپاشی خودکار علف های هرز به کمک هوش مصنوعی
فهرست مطالب
علف‌کش‌ها علاوه بر گران بودن، می‌توانند به محیط زیست نیز آسیب برسانند. پس می توانیم آنها را به جای مناطقی که علف‌های هرز در آن رشد می‌کنند، در کل منطقه کشت محصول استفاده کرد. این تفکری  پشت ربات سمپاش سولیکس است که علف های هرز را در مزارع کشاورزان شناسایی و سمپاشی می کند.
سمپاش سولیکس که توسط شرکت فناوری کشاورزی برزیلی/آمریکایی “سولینف تک”طراحی شده است، توسط شرکت مک کینی مستقر در ایندیانا ساخته خواهد شد. این شرکت هم اکنون ربات دیگری به نام «سولیکس اسکوت»نیز ساخته که محصول را بررسی و درباره آن گزارش تهیه می کند. سولیکس اسپریر نیز مشابه نمونه قبلی است و ۴ پنل خورشیدی انرژی آن را تامین می کنند.
همانطور که اسپری کننده به طور مستقل مسیر خود را در میان مزارع کاشته شده به عقب و جلو می‌رود، از مجموعه‌ای از حسگرهای یکپارچه برای انجام اسکن ریشه به برگ از هر گیاهی که از روی آن عبور می‌کند، استفاده می‌کند. اگر سیستم هوش مصنوعی آلیس تشخیص دهد که گیاه علف هرز است، علف کش به طور انتخابی روی آن استفاده می شود.
این ربات همچنین یک نقشه دیجیتالی از مزرعه تولید می کند که نشان می دهد علف های هرز در کجا شناسایی و سم پاشی اند.
به گفته سولینف تک ، یک ربات اسپریر قادر است تا ۱۰۰ هکتار (۴۰.۵ هکتار) از زمین های کشاورزی را بسته به شکل مزرعه و زمین مدیریت کند. علاوه بر این، با استفاده از یک سیستم روشنایی و باتری شارژ شده توسط پنل های خورشیدی خود، اسپریر می تواند ۲۴ ساعت شبانه روز کار کند و از آنجایی که ربات بسیار سبک تر از تراکتوری است که سمپاش “هوشمند” علف های هرز را بکسل می کند، تراکم خاک باید حداقل باشد.
سمپاش سولیکس در شکل فعلی خود برای استفاده در محصولات غلات مانند گندم، سویا و ذرت بهینه شده است. سولینف تک ادعا می کند که در آزمایشات ایالات متحده که تاکنون انجام شده است، این فناوری توانسته است استفاده از علف کش را تا ۷۰٪ کاهش دهد.
برنامه‌ها پیش‌بینی می‌کنند که این ربات در سال آینده به صورت تجاری در دسترس قرار گیرد.
کد خبر ۲۰۶۰۱۰۶۱۴.۱۳۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: