عربستان سعودی ربات هایی را برای کمک به زائران مستقر می کند

عربستان سعودی ربات هایی را برای کمک به زائران مستقر می کند
فهرست مطالب

عربستان سعودی «ربات‌های راهنما» چندزبانه را در ماه مبارک رمضان در مساجد مقدس مستقر کرده است تا به زائران در مراسم عمره کمک و راهنمایی کنند و تجربه بازدیدکنندگان را بهبود بخشند.
به گفته اداره کل امور مسجد جامع و مسجدالنبی، ربات‌ها با ارائه توصیه‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای انجام مناسک عمره و نیز فتواهایی در مورد مسائل حقوقی مربوط به انجام عمره به زائران کمک می‌کنند.
ربات‌ها همچنین به سؤالات مربوط به مکان‌های مقدس پاسخ می‌دهند و به نمازگزاران این فرصت را می‌دهند تا با علمای مسلمان واجد شرایط که به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند، تعامل داشته باشند تا به سؤالات آنها بیشتر پاسخ دهند.
به گفته شیخ بدر بن عبدالله الفریح، معاون رئیس جمهور در امور ارشاد، از این روبات هر روز ۱۰۰ تا ۱۵۰ سؤال در مورد مناسک عمره در ماه رمضان پرسیده می شود.
ربات‌های ۲۱ اینچی لمسی چهار چرخ به ۱۱ زبان مختلف از جمله انگلیسی، ترکی، فارسی، اردو و روسی پاسخ می‌دهند.
ربات‌های راهنما دارای «سیستم توقف هوشمند» هستند که «حرکت نرم و انعطاف‌پذیر» را تضمین می‌کند، همچنین دوربین‌های جلو و عقب، هدفون‌های با کیفیت بالا و میکروفون‌ها را تضمین می‌کند. ربات ها به یک شبکه وای فای پرسرعت متصل هستند.
ریاست جمهوری همچنین ربات هایی را برای استریلیزاسیون و توزیع آب زمزم به زائران معرفی کرده است. با شارژ کامل باتری، ربات ها می توانند تا هشت ساعت کار کنند.
مسلمانان در سراسر جهان هر ساله برای زیارت حج و عمره به مکه، عربستان سعودی سفر می کنند تا در مسجد بزرگ که به آن مسجد الحرام نیز معروف است، مقدس ترین مکان اسلام، نماز بخوانند.
در مکان مقدس مکه، روبات ها چیز جدیدی نیستند. در حج سال گذشته، ماشین‌های کوچک آب را بین زائران توزیع کردند.
این کشور خلیج در سال ۲۰۱۷ با اعطای تابعیت به سوفیا، یک ربات زن، در تلاش برای ارتقای هوش مصنوعی عربستان سعودی، خبرساز شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: