نحوه عملکرد هوش مصنوعی در چت بات

نحوه عملکرد هوش مصنوعی در چت بات
فهرست مطالب

در هر وب سایت معتبری، یک ربات چت برای کمک به کاربران پیدا می شود. هنگام تعامل با چت بات، کاربر به جای صحبت با یک انسان واقعی، خود را با یک مکالمه شبیه سازی شده انسانی درگیر می کند.
چت بات یک برنامه یا نرم افزار رایانه ای است که قدرت شبیه سازی مکالمه انسان را هم به صورت متنی و هم مکالمه صوتی دارد. استفاده از چت بات ها به خصوص در وب سایت های B2C و BCB بسیار رایج است.
چت بات از پردازش زبان طبیعی NLP برای عملکرد استفاده می کند. NLP شاخه ای از هوش مصنوعی است که کامپیوتر را قادر می سازد تا هم متن و هم کلمات گفتاری را به شیوه ای که انسان چگونه کار می کند درک کند.
نوعی از چت ربات، چت ربات مبتنی بر هوش مصنوعی است که اساساً ترکیبی از ربات‌های چت مبتنی بر قانون و ربات‌های مستقل فکری است.
اینها قدرتمندترین نوع چت بات هستند که هوش انسان را شبیه سازی می کنند. هوش مصنوعی در چنین ربات چت به اندازه کافی قدرتمند است تا یک ماشین هوشمند ایجاد کند که توانایی تفکر مانند یک زن را دارد.
چت ربات مجهز به هوش مصنوعی برای درک زبان رایگان به اندازه کافی هوشمند است. آنها برای حل سوالات کاربران نیازی به عبارات از پیش تعریف شده ندارند.
آنها برای درک ترجیحات کاربر و درک زمینه مکالمه طراحی شده اند. بر اساس نیاز کاربر، آنها می توانند جریان مکالمه را تغییر دهند.
برای عملکرد در این راه، آنها از یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی برای برآوردن نیازهای کاربران استفاده می کنند.
این چت بات ها با دنبال کردن مراحل مختلف کار می کنند. در همان مرحله اول، چت بات جمله نوشته شده توسط کاربران را در قسمت های مختلفی تقسیم کرد که به آن توکن نیز می گویند.
ثانیاً، کلمات به کار رفته در جمله را در بخشی از گفتار با شناسایی کلمات به عنوان صفت، اسم و فعل تقسیم می کند.
در مرحله سوم، جمله کوتاه می شود تا حاوی کلمات مهم برای تولید یک عبارت اساسی باشد. در مرحله چهارم، موجودیت نامگذاری شده توسط چت بات شناسایی می شود.
در مرحله آخر، ربات چت برای شناسایی خلق و خوی کاربر در تجزیه و تحلیل احساسات شرکت می کند، که برای ارائه خدمات بهتر به مشتری به کاربر بسیار مهم است.
استفاده از چت بات ها مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال، به کسب و کار اجازه می دهد تا چندین مکالمه را در یک مکالمه انجام دهد. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شرکت می شود. مهمترین مزیت چت بات این است که تعامل کاربر با مشتری را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: