سرمایه گذاری جنرال موتورز برای کاهش هزینه تولید باتری

سرمایه گذاری جنرال موتورز برای کاهش هزینه تولید باتری
فهرست مطالب

جنرال موتورز برای تسریع در تجاری سازی باتری خودروهای الکتریکی ارزان قیمت ۶۰ میلیون دلار در میترا شیم سرمایه گذاری می کند. این استارت‌آپ از هوش مصنوعی برای توسعه مواد باتری لیتیوم یونی استفاده می‌کند که باعث کاهش بیش از ۹۰ درصدی جدول زمانی آزمایشگاه تا تولید می‌شود.
معاون فناوری جنرال موتورز گفت: «این یک سرمایه‌گذاری استراتژیک است که به تقویت تلاش‌های جنرال موتورز در زمینه باتری‌های برقی کمک می‌کند، کار ما را روی باتری‌های مقرون‌به‌صرفه مانند LMFP تسریع می‌کند و از تلاش‌های ما برای ایجاد زنجیره تأمین باتری متمرکز در ایالات متحده حمایت می‌کند.»
پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی میترا شیمی را قادر می‌سازد تا صدها نوع طرح کاتد را سریع‌تر آزمایش کند. سرمایه گذاری جنرال موتورز به میترا شیمی کمک می کند تا عملیات خود را افزایش دهد. دومی مواد فعال کاتدی مبتنی بر آهن (CAM) را توسعه می‌دهد که باتری‌های برقی مقرون‌به‌صرفه و قابل دسترس سازگار با باتری‌های Ultium جنرال موتورز را ارائه می‌کند.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، میترا شیم دو ساله مستقر در کالیفرنیا در خط مقدم تحقیقات فناوری باتری، تمرکز بر توسعه راه حل های ذخیره انرژی پایدار و با کارایی بالا بوده است.
ویواس کومار، مدیر عامل و بنیانگذار میترا شیم  گفت: «سرمایه‌گذاری جنرال موتورز در میترا شیمی نه تنها به ما کمک می‌کند تا باتری‌های مقرون‌به‌صرفه را برای استفاده در خودروهای جنرال موتورز توسعه دهیم، بلکه به مأموریت ما برای توسعه، استقرار و تجاری‌سازی مواد کاتدی مبتنی بر آهن ساخت ایالات متحده کمک می‌کند که می‌توانند برق خودروهای برقی در مقیاس شبکه را تامین کنند. »
بسیاری از باتری‌های EV از مخلوط نیکل-کبالت- منگنز (NCM) استفاده می‌کنند که گران‌تر از مواد CAM است، مانند فسفات آهن لیتیوم (LFP) و LMFP غنی‌شده با منگنز، که میترا شیمی تولید خواهد کرد.
خودروسازانی مانند فورد و تسلا در حال حاضر از باتری های مبتنی بر LFP استفاده می کنند. اما یک نقطه ضعف LFP این است که به آن اجازه نمی دهد به اندازه NCM انرژی داشته باشد.
جنرال موتورز در حال تسریع سرمایه‌گذاری‌های بزرگتر در زیر دامنه‌های حیاتی فناوری باتری، مانند شیمی سلولی، اجزا و فرآیندهای تولید سلول پیشرفته است. آزمایشگاه‌ها، روش‌ها و استعداد میترا شیمی به خوبی با کار تیم R&D خودمان همخوانی دارد.»
باتری های جدید را می توان در اوایل سال ۲۰۳۰ در خودروهای جنرال موتورز مشاهده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: