این ربات قطعی برق را قبل از وقوع پیش بینی می کند

این ربات قطعی برق را قبل از وقوع پیش بینی می کند
فهرست مطالب

یک شرکت جدید تجزیه و تحلیل شبکه در واترلو کانادا قصد دارد قطع برق را قبل از وقوع با استفاده از روبات پیش بینی کند.
در وب سایت این شرکت آمده است: «Enerza اولین شرکتی در جهان است که ابزار ارزیابی ریسک مشروط را از طریق نظارت رباتیک خودکار روی سیم در اختیار ارائه دهندگان خدمات برق قرار می دهد.
این شرکت امیدوار است که فناوری رباتیک آن، شبکه های برق را ایمن تر و قابل اطمینان تر کند. این شامل ایجاد شرایط کار در خطوط کم خطرتر و کارآمدتر می شود.
آنسون میتلند، مدیر ارشد فناوری CTV News، گفت: «ما در تلاش هستیم تا کاری جدید انجام دهیم که قبلاً انجام نشده است. “با داشتن چنین دستگاهی شما کارگران را از محیط های کاری خطرناک دور می کنید.”
افزایش ایمنی می تواند از تغییر بازرسی های دستی به بازرسی های رباتیک حاصل شود. این به طور موثر عنصر خطای انسانی را حذف می کند و فرآیندهای خودکار ایمن تر را امکان پذیر می کند.
میتلند افزود:: “متداول ترین روش بازرسی در حال حاضر به صورت دستی انجام می شود.”
راه‌حل Enerza می‌تواند بسیاری از پیشرفت‌های تکنولوژیکی را برای انجام کاری که قبلا توسط انسان انجام می‌شد ترکیب کند.
مدیر اجرایی به CTV News توضیح داد: «این روبات می‌تواند از پروانه‌ها خوذ برای پرواز به سمت خط برق استفاده کند و آنرا را متصل کند. از چیزهایی مانند دوربین‌های حرارتی، دوربین‌های عمق، و سپس ترکیبی از دوربین‌های استریوسکوپی  برای اندازه‌گیری فواصل استفاده می‌کند.»
Enerza می‌گوید ربات جدیدش می‌تواند زیرساخت‌های خراب و مشکلات احتمالی شبکه آینده مانند رشد انشعابات بیش از حد نزدیک به خطوط برق را تشخیص دهد. به این ترتیب، می تواند هر گونه اختلال را حتی قبل از وقوع پیش بینی کند.
راه حل جدید همچنین مقرون به صرفه و بسیار کارآمد است.
در وب‌سایت شرکت آمده است: «ما به شرکت‌ها این امکان را می‌دهیم که نه تنها کل شبکه را پوشش دهند، بلکه به آنها کمک می‌کنیم هزینه‌ها را حداقل ۱۲۲۰ برابر کاهش و بازده را حداقل تا ۲۰۰ درصد افزایش دهند.»
بهتر از همه، تمام داده های شرکت به راحتی در زمان واقعی در دسترس هستند.
وب‌سایت این شرکت می‌گوید: «در مقایسه با روش‌های دیگری که در حال حاضر برای مدیریت دارایی یا پوشش گیاهی استفاده می‌شود، لازم نیست منتظر بمانید تا داده‌ها پردازش شوند و به شما تحویل داده شوند، بلکه از طریق داشبورد Insight Enerza به داده‌های شبکه در زمان واقعی دسترسی خواهید داشت.
این شرکت یک ماموریت بلندپروازانه دارد: «آینده ای پایدار و بدون قطع برق در دسترس است. قابلیت اطمینان و انعطاف‌پذیری شبکه از دغدغه‌های اولویت بالایی برای تاسیسات برق و عموم مردم است..”
Enerza اولین راه حل فن آوری قطع برق نیست. در سال ۲۰۲۲، شرکت دولتی شبکه برق چین یک سیستم هوش مصنوعی جدید را معرفی کرد که مشکلات برق را تنها در سه ثانیه حل می‌کرد، فرآیندی که قبلاً ۶ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشید.
نوآوری‌ها در فن‌آوری‌های شبکه برق، کارآیی انرژی و عملیات مستمر را تضمین می‌کنند که زندگی را برای همه افراد را امن‌تر و راحت‌تر می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: