شرکت Walmart، بزرگترین فروشگاه زنجیرهای ایالات متحده، اعلام کرد که با OpenAI همکاری کرده است تا مشتریان بتوانند بهصورت مستقیم و سریع خریدهای خود را از طریق چتبات هوش مصنوعی ChatGPT انجام دهند.
این اقدام بخشی از تلاش Walmart برای هماهنگی با تغییر رفتار مصرفکنندگان است. امروزه کاربران نه تنها از شبکههای اجتماعی و توصیههای فروشندگان برای خرید استفاده میکنند، بلکه به طور فزایندهای به چتباتهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای گرفتن ایدههای هدیه یا یافتن بهترین تخفیفها مراجعه میکنند.
داگ مکمیلون، مدیرعامل Walmart، در بیانیهای گفت:«سالها تجربه خرید آنلاین محدود به یک نوار جستجو و لیستی طولانی از آیتمها بوده است. اما این تجربه در حال تغییر است.»
او افزود که ویژگی جدید هوش مصنوعی چندرسانهای، شخصیسازی شده و مبتنی بر زمینه خواهد بود و Walmart در حال حرکت به سمت تجربهای راحتتر و لذتبخشتر برای مشتریان است.
هنوز زمان دقیق فعال شدن امکان خرید محصولات Walmart از طریق ChatGPT اعلام نشده است. با این حال، سهام Walmart در روز سهشنبه حدود ۵ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح ۵۲ هفته اخیر رسید.
این ویژگی که با نام Instant Checkout معرفی شده، ابتدا امکان خرید یک محصول از فروشندگان Etsy را فراهم میکند و در آینده نزدیک بیش از یک میلیون فروشنده Shopify از جمله برندهایی مانند Skims و Glossier نیز به آن اضافه خواهند شد.
این قابلیت برای OpenAI منبع درآمد جدیدی محسوب میشود. اگرچه Walmart جزئیات مالی توافق را منتشر نکرده است، OpenAI پیشتر اعلام کرده بود که برای تراکنشهای انجام شده از طریق ChatGPT از شرکتها کارمزد دریافت خواهد کرد.
در کنار این همکاری، Walmart همچنین دارای دستیار خرید هوش مصنوعی به نام Sparky در اپلیکیشن خود است که به مشتریان در انتخاب و خرید محصولات کمک میکند.
کد خبر ۲۱۰۰۴۰۷۲۶.۲۱۲
منبع: سی ان بی سی