عملکرد هوش مصنوعی بارد در کدنویسی و ریاضیات بهتر می‌شود

عملکرد هوش مصنوعی بارد در كدنویسی و ریاضیات بهتر می‌شود
فهرست مطالب

گوگل در تلاش است تا عملکرد ربات‌چت هوش مصنوعی‌اش یعنی «بارد» را در کدنویسی و ریاضیات بهبود بخشد.
به نظر می‌رسد هر روز یک به‌روزرسانی جدید در مسابقه داشتن پیشرفته‌ترین هوش مصنوعی صورت می‌گیرد. آخرین مورد آن گوگل است که برای ایجاد ویژگی‌های بیشتری برای ربات‌چت هوش مصنوعی «بارد» از جمله توانایی‌های استدلال پیشرفته و ریاضی بهتر در تلاش است.
با اقدام جدید گوگل، «بارد» دیگر فقط به مدل‌های زبانی بزرگ متکی نخواهد بود و اکنون باید تشخیص دهد که چه زمانی پردازش بیشتری کند و سپس کد غیرمستقیم تولید کند.
به گفته گوگل، این به‌روزرسانی باعث می‌شود تا در ریاضیات و کدنویسی ۳۰ درصد دقیق‌تر از گذشته باشد.گوگل توضیح داده که با هدف برطرف‌کردن کمبود‌های LLM‌های عمومی در کدنویسی و ریاضی، راهکار اجرای کد غیرمستقیم را توسعه داده که به «بارد» اجازه می‌دهد کد خود را بنویسد و اجرا کند.
با وجود این ویژگی، آخرین نسخه «بارد» دستوراتی را شناسایی می‌کند که ممکن است از کد منطقی بهره‌مند شوند، کد را «به‌صورت داخلی» می‌نویسد، آن را آزمایش می‌کند و از نتیجه آن برای ایجاد پاسخ دقیق‌تری استفاده می‌کند.در تصویری که توسط گوگل اارائه شده است، کاربر از «بارد» می‌خواهد تا واژه «Lollipop» (به معنی آب‌نبات چوبی) را برعکس کند. در ادامه «بارد» علاوه بر ارائه پاسخ دقیق به درخواست ارائه‌شده، کد پایتون مربوط به آن را نیز ارائه می‌کند.
البته شرکت گوگل یک سلب مسئولیت استاندارد هم در این زمینه ارائه کرده و توضیح داده است: «بارد» ممکن است همیشه داده را به درستی دریافت نکند، برای مثال ممکن است کدی را برای کمک به پاسخ سریع تولید کند یا کدی که تولید می‌کند اشتباه باشد یا کد اجراشده را در پاسخ لحاظ نکند.
با وجود تمام این مسائل، قابلیت بهبودیافته آن برای پاسخگویی به قابلیت‌های ساختارمند و منطق‌محور، گام مهمی در جهت مفیدترکردن «بارد» محسوب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: