گوگل دیپ‌مایند با هوش مصنوعی ربات مشاور می‌سازد

گوگل دیپ‌مایند با هوش مصنوعی ربات مشاور می‌سازد
فهرست مطالب

دیپ مایند، بازوی هوش مصنوعی شرکت فناوری گوگل، اعلام کرده است که در حال آزمایش ابزار جدیدی است که به زودی می تواند به یک “مربی زندگی شخصی” تبدیل شود.
طبق اسناد مشاهده شده توسط نیویورک تایمز، این پروژه از هوش مصنوعی مولد برای انجام حداقل ۲۱ نوع مختلف از وظایف شخصی و حرفه ای، از جمله توصیه های زندگی، ایده ها، دستورالعمل های برنامه ریزی و نکات آموزشی استفاده خواهد کرد.
همچنین در حال آزمایش است که چگونه دستیار می تواند به سوالات صمیمی در مورد زندگی افراد پاسخ دهد.
در یکی از درخواست‌های آزمایشی از ربات مشاور سؤال می‌شود چطور به دوستانمان بگوییم به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانیم جشن عروسی برگزار کنیم؟
گفته می شود که این ابزار دارای ویژگی ایجاد ایده است که بر اساس موقعیت های مختلف پیشنهادات یا توصیه هایی را برای کاربران ارائه می دهد. همچنین می تواند مهارت هایی مانند دویدن را آموزش داده یا بهبود بخشد و برنامه های غذایی و تمرینی را در اختیار کاربران قرار دهد.
کارشناسان هوش مصنوعی در مورد خطرات چت بات ها هشدار داده اند . نگرانی های اخلاقی در مورد روابطی که انسان ها با چت بات ها خواهند داشت، در میان درخواست های رو به رشد برای مقررات و قوانین برای مبارزه با توسعه سریع هوش مصنوعی وجود دارد.
در اوایل سال جاری، گوگل با DeepMind ادغام شد تا Google DeepMind را ایجاد کند و دو گروه تحقیقاتی در زمینه هوش مصنوعی را گرد هم آورد: تیم Google Researcher’s Brain و DeepMind.
ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و آلفابت، در یک پست وبلاگی در ماه آوریل که ادغام را اعلام کرد، گفت: «برای اطمینان از توسعه جسورانه و مسئولانه هوش مصنوعی عمومی، ما واحدی ایجاد می‌کنیم که به ما کمک می‌کند تا سیستم‌های توانمندتری را با خیال راحت‌تر بسازیم.»
سخنگوی Google DeepMind گفت: «ما مدت‌هاست با شرکای مختلف برای ارزیابی تحقیقات و محصولات خود در سراسر Google کار کرده‌ایم که گامی حیاتی در ایجاد فناوری ایمن و مفید است. در هر زمان بسیاری از این ارزیابی ها در حال انجام است. نمونه‌های جدا شده از داده‌های ارزیابی، نماینده نقشه راه محصول ما نیستند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: