نسخه جدید دستیار صوتی آمازون که درحالحاضر با نام «الکسا پلاس» به آن اشاره شده است، احتمالاً تیرماه ۱۴۰۳ وارد بازار میشود.
آمازون برنامههایی برای اصلاح الکسا با هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ دارد. نسخه جدید این دستیار بهعنوان یک محصول اشتراکی در ماههای آینده معرفی خواهد شد. سرویس جدید که درحالحاضر «الکسا پلاس» نام دارد، احتمالاً در ۳۰ ژوئن (۱۰ تیرماه ۱۴۰۳) وارد بازار میشود.
سرویس آزمایشی جدید دستیار صوتی آمازون الکسا پلاس نامیده میشود. این نسخه پولی مکالمه شخصیسازیشده و قابلیتهای هوش مصنوعی بیشتری را ارائه میدهد. درحالحاضر ۱۵ هزار کاربر این دستیار را آزمایش میکنند و آمازون قصد دارد آن را در تابستان ۱۴۰۳ عرضه کند.
بهنظر میرسد که الکسای جدید بر پایه یک مدل زبان داخلی آمازون به نام Olympus ساخته شده است. سال گذشته میلادی، آمازون یک تیم هوش مصنوعی جدید ایجاد کرد تا روی جاهطلبانهترین مدلهای زبانی بزرگ خود کار کند.
کارمندان آمازون ادعا میکنند که شکل جدید الکسا در مکالمه خوب است، اما در برخی کارهای دیگر بد عمل میکند. بهنظر میرسد که پاسخهای الکسا بسیار طولانی و اغلب نادرست هستند. براساس گزارشها، در بخش الکسا، کارمندان قدیمی با این شکل جدید الکسا مسئله دارند و میخواهند که برخی از ویژگیهای کلاسیک این دستیار حفظ شود. به نظر آنها باید عرضه این سرویس به تأخیر بیفتد، چون بهنظر میرسد که مشتریان برای خرید چنین خدمات پُر ایرادی پول پرداخت نخواهند کرد.
از سویی، تعجبآور نیست که آمازون بخواهد اشتراک پولی را برای الکسا راهاندازی کند؛ زیرا این دستیار صوتی فروش چندان خوبی نداشته و در سالهای اخیر از رقبایی مانند گوگل و اپل عقب افتاده است. در ایالاتمتحده، گوگل اسیستنت با ۸۸.۸ میلیون کاربر و سیری با ۸۴.۲ میلیون کاربر در رتبه اول و دوم قرار دارند. الکسا با ۷۵.۶ میلیون کاربر سومین دستیار صوتی پراستفاده کاربران آمریکایی است.
همچنین چون تجهیزکردن این دستیار به هوش مصنوعی هزینهبر است، ارائه اشتراک پولی منطقی بهنظر میرسد. البته اگر گزارشها صحت داشته باشند و هوش مصنوعی الکسا پلاس چندان رضایتبخش نباشد، بهتر است که آمازون در عرضه آن عجله نکند.
آمازون برنامههایی برای اصلاح الکسا با هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ دارد. نسخه جدید این دستیار بهعنوان یک محصول اشتراکی در ماههای آینده معرفی خواهد شد. سرویس جدید که درحالحاضر «الکسا پلاس» نام دارد، احتمالاً در ۳۰ ژوئن (۱۰ تیرماه ۱۴۰۳) وارد بازار میشود.
سرویس آزمایشی جدید دستیار صوتی آمازون الکسا پلاس نامیده میشود. این نسخه پولی مکالمه شخصیسازیشده و قابلیتهای هوش مصنوعی بیشتری را ارائه میدهد. درحالحاضر ۱۵ هزار کاربر این دستیار را آزمایش میکنند و آمازون قصد دارد آن را در تابستان ۱۴۰۳ عرضه کند.
بهنظر میرسد که الکسای جدید بر پایه یک مدل زبان داخلی آمازون به نام Olympus ساخته شده است. سال گذشته میلادی، آمازون یک تیم هوش مصنوعی جدید ایجاد کرد تا روی جاهطلبانهترین مدلهای زبانی بزرگ خود کار کند.
کارمندان آمازون ادعا میکنند که شکل جدید الکسا در مکالمه خوب است، اما در برخی کارهای دیگر بد عمل میکند. بهنظر میرسد که پاسخهای الکسا بسیار طولانی و اغلب نادرست هستند. براساس گزارشها، در بخش الکسا، کارمندان قدیمی با این شکل جدید الکسا مسئله دارند و میخواهند که برخی از ویژگیهای کلاسیک این دستیار حفظ شود. به نظر آنها باید عرضه این سرویس به تأخیر بیفتد، چون بهنظر میرسد که مشتریان برای خرید چنین خدمات پُر ایرادی پول پرداخت نخواهند کرد.
از سویی، تعجبآور نیست که آمازون بخواهد اشتراک پولی را برای الکسا راهاندازی کند؛ زیرا این دستیار صوتی فروش چندان خوبی نداشته و در سالهای اخیر از رقبایی مانند گوگل و اپل عقب افتاده است. در ایالاتمتحده، گوگل اسیستنت با ۸۸.۸ میلیون کاربر و سیری با ۸۴.۲ میلیون کاربر در رتبه اول و دوم قرار دارند. الکسا با ۷۵.۶ میلیون کاربر سومین دستیار صوتی پراستفاده کاربران آمریکایی است.
همچنین چون تجهیزکردن این دستیار به هوش مصنوعی هزینهبر است، ارائه اشتراک پولی منطقی بهنظر میرسد. البته اگر گزارشها صحت داشته باشند و هوش مصنوعی الکسا پلاس چندان رضایتبخش نباشد، بهتر است که آمازون در عرضه آن عجله نکند.
کد خبر ۲۱۲۰۲۱۱۰۲.۵۶۰