محققان فنلاندی اخیرا نوعی از فناوری را توسعه دادهاند که به رایانهها امکان میدهد با فهم احساسات انسان، تعاملهای هوش مصنوعی را ارتقا دهد.
باین فناوری به طور بالقوه به دستگاهها امکان خواهد داد رفتار خود را برای بهبود و ارتقای تجربه کاربران تنظیم کنند. پژوهشگران دانشگاه «یواسکیلا» در کشور فنلاند یک مدل ایجاد کردهاند که به رایانهها اجازه میدهد از طریق بکارگیری اصول روانشناسی ریاضیاتی، احساسات انسان را شناسایی و درک کنند. این پیشرفت میتواند تعامل بین انسانها و فناوریهای هوشمند مانند سامانههای هوش مصنوعی را ارتقا دهد؛ زیرا موجب میشود این فناوریها با احساسات انسانها سازگارتر شوند.
بنا به گفته یوسی یوکینن استادیار علوم شناختی، در آینده رایانهها میتوانند از این مدل استفاده و برای مثال پیش بینی کنند یک کاربر چه زمانی آزرده یا هیجانزده میشود. در چنین وضعیتهایی رایانه میتواند مثلا دستورالعملهای بیشتری به کاربر بدهد یا مسیر تعامل را تغییر دهد.
به گفته ایرنا کاربران در تعاملات روزمره خو د با رایانهها معمولا احساساتی را تجربه میکنند اما با وجود توسعه هوش مصنوعی، فناوریهای کنونی اغلب از درک این احساسات کاربران عاجز هستند. این مدل توسعه یافته در حال حاضر میتواند پیش بینی کند که آیا کابر حس شادی، خستگی، خشم ، ناامیدی یا هیجان دارد.
باین فناوری به طور بالقوه به دستگاهها امکان خواهد داد رفتار خود را برای بهبود و ارتقای تجربه کاربران تنظیم کنند. پژوهشگران دانشگاه «یواسکیلا» در کشور فنلاند یک مدل ایجاد کردهاند که به رایانهها اجازه میدهد از طریق بکارگیری اصول روانشناسی ریاضیاتی، احساسات انسان را شناسایی و درک کنند. این پیشرفت میتواند تعامل بین انسانها و فناوریهای هوشمند مانند سامانههای هوش مصنوعی را ارتقا دهد؛ زیرا موجب میشود این فناوریها با احساسات انسانها سازگارتر شوند.
بنا به گفته یوسی یوکینن استادیار علوم شناختی، در آینده رایانهها میتوانند از این مدل استفاده و برای مثال پیش بینی کنند یک کاربر چه زمانی آزرده یا هیجانزده میشود. در چنین وضعیتهایی رایانه میتواند مثلا دستورالعملهای بیشتری به کاربر بدهد یا مسیر تعامل را تغییر دهد.
به گفته ایرنا کاربران در تعاملات روزمره خو د با رایانهها معمولا احساساتی را تجربه میکنند اما با وجود توسعه هوش مصنوعی، فناوریهای کنونی اغلب از درک این احساسات کاربران عاجز هستند. این مدل توسعه یافته در حال حاضر میتواند پیش بینی کند که آیا کابر حس شادی، خستگی، خشم ، ناامیدی یا هیجان دارد.
کد خبر ۲۱۲۰۳۰۴۰۳.۴۸۰