عینک ری‌بن هوشمند متا به قابلیت یادآور و ترجمه زنده با هوش مصنوعی مجهز می‌شود

عینک ری‌بن هوشمند متا به قابلیت یادآور و ترجمه زنده با هوش مصنوعی مجهز می‌شود
فهرست مطالب

متا عینک ری‌بن هوشمندش را به قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌تر مجهز می‌کند.

دستیار هوش مصنوعی متا همیشه جذاب‌ترین ویژگی عینک‌های هوشمند ری‌بن نسل دوم بوده است. این دستیار در زمان عرضه‌ی عینک‌ در پاییز ۲۰۲۳ قابلیت‌های محدودی داشت؛ اما اکنون امکان دریافت اطلاعات به‌روز و قابلیت‌های چندوجهی به عینک‌ ری‌بن هوشمند متا اضافه شده است.

متا در رویداد Connect قابلیت‌هایی از جمله ترجمه‌ی زنده و نمایش یادآور را که همگی مبتنی‌بر هوش مصنوعی هستند در عینک ری‌بن خود به‌نمایش گذاشت.

با قابلیت یادآور، می‌توانید به اشیاء اطراف خود نگاه کنید و از متا بخواهید که درمورد آن یادآوری ارسال کند. مثلا «هی متا، یادآوری کن که دوشنبه‌ی آینده آن کتاب را بخرم.» عینک هوشمند متا می‌تواند کدهای QR را اسکن کند و با شماره تلفنی که در مقابل شما نوشته شده است تماس بگیرد.

متا پشتیبانی از ویدیو را به Meta AI اضافه می‌کند تا عینک بتواند بهتر محیط اطراف را اسکن کند و به سوالات در مورد آنچه در اطراف شما وجود دارد، پاسخ دهد.

بنا به گفته زومیت  پیش‌تر برای آن‌که عینک به فرمانی براساس آنچه به آن نگاه می‌کردید پاسخ دهد، باید دستوری را با عنوان «هی متا، نگاه کن و بگو» شروع می‌کردید. با به‌روزرسانی جدید، Meta AI می‌تواند با درخواست‌های طبیعی‌تر به سوالات درمورد آنچه در مقابل شما است پاسخ دهد.

هوش مصنوعی چندوجهی Meta AI اکنون می‌تواند قطعات طولانی‌تری از متن را ترجمه کند. تا پایان سال ۲۰۲۴، متا قابلیت‌ ترجمه‌ی زنده در زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی را به عینک ری‌بن خود اضافه می‌کند.

کد خبر ۲۱۲۰۳۰۷۰۹.۵۶۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *