طبق گزارش Financial Times، OpenAI در حال بررسی وارد شدن به عرصه تبلیغات است.
سارا فریر، مدیر مالی این شرکت، به این روزنامه گفته است که آنها در حال ارزیابی مدل تجاری مبتنی بر تبلیغات هستند و قصد دارند در انتخاب زمان و مکان نمایش تبلیغات، دقت لازم را داشته باشند. در بیانیهای بعدی، فریر تأکید کرد که این شرکت “هیچ برنامه فعالی برای دنبال کردن تبلیغات” ندارد، اما به نظر میرسد که این ایده در دست بررسی قرار دارد.
گزارش Financial Times به استخدام اخیر یک متخصص تبلیغات برجسته، شیوکومار ونگاتارامان، که پیش از این در گوگل فعالیت میکرد، اشاره کرده است.
سازنده ChatGPT تاکنون برای حمایت از توسعه ابزارهای هوش مصنوعی مولد خود به اشتراکگذاری خدمات متکی بوده است. اما هزینههای بالای تولید و ارائه این مدلها بسیار زیاد است و تنها تعدادی میلیارد دلار از سرمایهگذاران ممکن است برای این منظور صرف شود.
با این حال، این حرکت ممکن است برای سم آلتمان، بنیانگذار OpenAI، خوشایند نباشد. او در گفتوگویی در مدرسه کسبوکار هاروارد، زمانی که از او پرسیدند آیا این شرکت ممکن است برای گسترش گزینههای دسترسی، تبلیغات را به کار گیرد، گفت که این کار “آخرین گزینه” خواهد بود.
او افزود: “من نمیگویم که OpenAI هرگز تبلیغات را در نظر نمیگیرد، اما به طور کلی با آنها موافق نیستم و فکر میکنم ترکیب تبلیغات با هوش مصنوعی به نوعی برای من ناخوشایند است.”
کد خبر ۲۱۲۰۳۰۹۱۳.۰۲۶