گوگل اعلام کرد که هوش مصنوعی مولد را به ابزار جستجوی خود برای کاربران در هند و ژاپن عرضه کرده است.
این قابلیت که در ابتدا در ایالات متحده راه اندازی شد، اکنون در اختیار کاربران این دو کشور قرار خواهد گرفت. کاربران این امکان را خواهند داشت که این ویژگی جدید را انتخاب کنند.
در ژاپن، کاربران میتوانند از ویژگی جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی در زبان محلی خود استفاده کنند، در حالی که در هند به زبانهای انگلیسی و هندی در دسترس خواهد بود.
توجه به این نکته مهم است که ویژگی جستجوی هوش مصنوعی گوگل در درجه اول برای جستجوی اطلاعات، مانند یافتن محصولات برای خرید، طراحی شده است. این ویژگی با ربات چت Google Bard که قادر به درگیر شدن در مکالمات شبیه انسان و تولید کد نرم افزاری است، متفاوت است.
ویژگی جستجوی هوش مصنوعی گوگل به طور مستقیم با موتور جستجوی بینگ مایکروسافت رقابت می کند.