عملکرد حیرت‌انگیز فناوری جدید Adobe در جداسازی صداهای مختلف

فهرست مطالب

در ادامه نوآوری‌های خالق فتوشاپ و پریمیر با هوش مصنوعی مولد، این بار شاهد یک فناوری جدید هستیم که از AI برای جداسازی صداهای مختلف استفاده می‌کند. با این فناوری می‌توان صداهای مختلف موجود در یک فایل ضبط شده را به راحتی جدا کرد.
ادوبی از یک پروژه جدید رونمایی کرد که نمایی از فناوری آینده این کمپانی را به ما ارائه می‌کند. این غول نرم افزاری آمریکایی می‌گوید پروژه Sound Lift آینده تدوین صدا را به تصویر می‌کشد و از آن به عنوان ابزاری برای تسهیل جداسازی صدا یاد می‌کند.
Adobe ویدئویی از دموی پروژه Sound Lift هم منتشر کرده است که استفاده از فناوری AI برای جداسازی سخن از دیگر صداهای موجود در فایل ضبط شده را به خوبی نشان می‌دهد. این فناوری قادر است صدای مشخصی را از دل یک ویدئو کوتاه بیرون بکشد و مهم نیست که صدای زمینه حاوی نویز یا موسیقی باشد. با این کار می‌توان صدای مورد نظر را جداسازی کرد تا تمامی صداهای دیگر محو شوند.
فناوری جدید ادوبی قادر است صداهای مختلفی را به انتخاب کاربر شناسایی و جداسازی کند که از گفتار گرفته تا ترافیک و خندیدن را شامل می‌شود. البته خروجی نهایی کاملاً شفاف و واضح نیست، اما به خوبی کارآمدی و سرعت بالای این فناوری را نشان می‌دهد.
انتظار می‌رود این فناوری در آینده به برنامه‌های ادوبی چون پریمیر پرو راه پیدا کند، هرچند که احتمالاً بدون اینترنت قابل استفاده نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: