لینکدین، پلتفرم اجتماعی مورد استفاده حرفهایها برای ارتباط با دیگران در حوزه خود، جستجوی شغل و توسعه مهارتها، از جدیدترین تلاش خود برای ساخت ابزارهای هوش مصنوعی برای کاربران رونمایی کرده است. دستیار استخدامی، محصول جدیدی است که برای انجام طیف وسیعی از وظایف استخدام طراحی شده است؛ از تبدیل یادداشتها و افکار کوتاه به توصیفهای شغلی طولانی گرفته تا جستجوی کاندیداها و ارتباط با آنها.
لینکدین این دستیار هوش مصنوعی را بهعنوان یک نقطه عطف در مسیر توسعه هوش مصنوعی خود معرفی کرده است. این ابزار که به گفته شرکت مایکروسافت اولین “عامل هوش مصنوعی” آن است، بهطور خاص به یکی از پردرآمدترین دستههای کاربران لینکدین، یعنی استخدامکنندگان، هدفگیری شده است.
این دستیار هوش مصنوعی هماکنون در دسترس یک “گروه منتخب” از مشتریان (از جمله شرکتهای بزرگی مانند AMD، کانوا، زیمنس و بیمه زوریخ) قرار دارد و قرار است در ماههای آینده بهطور گستردهتری منتشر شود.
لینکدین همیشه یکی از پیشگامان استفاده از هوش مصنوعی در پشتصحنه خود بوده است و از تکنیکهای هوش مصنوعی در الگوریتمهای خود برای تولید پیشنهادات دقیق ارتباطات استفاده کرده است. با این حال، رشد ویروسی هوش مصنوعی مولد در چند سال گذشته، لینکدین را وادار کرده است که بهسرعت بخشهای جلویی خود را بهروز کند.
این پلتفرم نیازی به جستجوی زیاد برای رفع این مشکل نداشت، چرا که مایکروسافت که شریک مالی و عملیاتی عظیمی در زمینه هوش مصنوعی با OpenAI است، به لینکدین این امکان را داده است که ابزارهای مختلفی را معرفی کند؛ از جمله مربیان آموزشی، دستیاران کمپینهای بازاریابی، مرتبکنندگان کاندیداها، نویسندگان و کمککنندگان در جستجوی شغل، و بهروزکنندگان پروفایلها، که همگی با استفاده از مدل زبان GPT OpenAI فعال هستند.
دستیار استخدامی جدیدترین و در برخی جنبهها، مهمترین بخش این روند است. این محصول بهطور ویژه بر روی کاهش حجم کارهای تکراری برای استخدامکنندگان طراحی شده است تا آنها بتوانند وقت بیشتری را برای انجام بخشهای تاثیرگذارتر شغل خود اختصاص دهند.
دستیار هوش مصنوعی لینکدین قادر است توصیفهای شغلی کامل را بارگذاری کرده یا فقط نکات موردنظر شما را بهطور خلاصه وارد کند، همچنین آگهیهای شغلی از دیگر شرکتها یا مشاغل مشابه را برای ایجاد لیست صلاحیتها و کاندیداهای اولیه جستجو کند.
این دستیار هوش مصنوعی همچنین با سیستمهای ردیابی درخواستهای شغلی از شرکتهای ثالث ادغام میشود و در نهایت، تمام دادهها بر اساس اطلاعات موجود در لینکدین که شامل ۱ میلیارد کاربر، ۶۸ میلیون شرکت و ۴۱ هزار مهارت است، آموزش میبیند.
لینکدین اعلام کرده است که در آینده نزدیک، ویژگیهایی مانند پشتیبانی از پیامرسانی و زمانبندی مصاحبهها و همچنین پیگیری سوالات کاندیداها قبل و بعد از مصاحبه به این ابزار اضافه خواهد شد. هدف اصلی این است که بسیاری از وظایف اداری زمانبر و همچنین برخی از جنبههای فکری روزانه استخدامکنندگان را پوشش دهد.
این محصول علاوه بر سایر ویژگیهای هوش مصنوعی که لینکدین معرفی کرده، بهطور خاص به کسبوکارهای B2B این پلتفرم، یعنی خدمات آن به صنعت استخدام، اختصاص دارد. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد خدمات Talent Solutions از جولای ۲۰۲۳ منتشر نشده، اما لینکدین نشان داده است که هوش مصنوعی برای شرکت هنوز یک عامل تجاری مهم است.
کد خبر ۲۱۳۰۳۰۹۲۰.۰۲۶