سرمایه گذاری شرکت هیوندای در ساخت ربات های هوشمند

فهرست مطالب
گروه موتور هیوندای موسسه هوش مصنوعی بوستون داینامیک را با هدف ایجاد پیشرفت های اساسی در هوش مصنوعی (AI)، روباتیک و ماشین های هوشمند راه اندازی کرد. هیوندای و بوستون داینامیک سرمایه گذاری اولیه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار را در موسسه جدید انجام خواهند داد که توسط مارک رایبرت، بنیانگذار بوستون داینامیکس رهبری خواهد شد.
این موسسه به عنوان اولین سازمان تحقیقاتی، روی حل مهمترین و دشوارترین چالش های پیش روی ایجاد ربات های پیشرفته کار خواهد کرد. استعدادهای نخبه در هوش مصنوعی، رباتیک، محاسبات، یادگیری ماشین و مهندسی، فناوری را برای روبات‌ها توسعه خواهند داد و از آن برای پیشبرد قابلیت‌ها و سودمندی‌هایشان استفاده خواهند کرد. فرهنگ موسسه برای ترکیب بهترین ویژگی‌های آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه با آزمایشگاه‌های توسعه شرکتی طراحی شده است، در حالی که در چهار حوزه فنی اصلی کار می‌کند: هوش مصنوعی شناختی، هوش مصنوعی ورزشی، طراحی سخت‌افزار ارگانیک و همچنین اخلاق و سیاست.
مارک رایبرت مدیر اجرایی موسسه هوش مصنوعی بوستون داینامیک گفت: “مأموریت ما ایجاد نسل‌های آینده ربات‌های پیشرفته و ماشین‌های هوشمند است که هوشمندتر، چابک‌تر، فهیم‌تر و ایمن‌تر از هر چیزی است که امروز وجود دارد، باشد.” استعدادهای برتر متمرکز بر راه‌حل‌های اساسی با بودجه پایدار و پشتیبانی فنی عالی  به ما کمک می‌کند تا ربات‌هایی بسازیم که استفاده آسان‌تر، پربازده‌تر، قادر به انجام کارهای متنوع‌تر و ایمن‌تر باشند.”
گفتنی است هیوندای در سال ۲۰۲۰ شرکت بوستون دینامیک را خریداری کرد که این مشارکت به استفاده از سگ‌های رباتیک خدمات‌رسان بوستون دینامیک درکارخانه‌های هیوندای و کیا منجر شد.
این سگ‌های رباتیک اکنون در انواع و رنگ‌های مختلف در کارخانه‌های هیوندای و کیا به چشم می‌خورند و وظیفه اصلی آنها در جهت ایمنی کارخانه است.
در اوایل سال جاری هیوندای ربات‌های هوشمند را در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی ۲۰۲۲ به نمایش گذاشت. این ربات‌ها پلتفرم رباتیک «هیوندای پلاگ اند درایو» (PnD) را به نمایش گذاشتند. این ماژول‌ها قابلیت اتصال به اجسام کوچک و و متحرک‌سازی آنها را دارا هستند.
همچنین سیستم لیدار و دوربین به PnD اجازه می‌دهد که به طور مستقل حرکت کند.
کد خبر ۲۱۴۰۱۰۵۲۵.۵۱۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: