هوش مصنوعی می تواند دانش آموزانی را که نیاز به کمک بیشتری دارند شناسایی کند

هوش مصنوعی می تواند دانش آموزانی را که نیاز به کمک بیشتری دارند شناسایی کند
فهرست مطالب

یک مطالعه آزمایشی در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص نیازهای دانش آموزان در یادگیری از راه دور به این نتیجه رسیده است که داده های به دست آمده می تواند توسط معلمان برای ارائه کمک به دانش آموزانی که بیشتر به آن نیاز دارند استفاده شود.

این تحقیق به حل یکی از بزرگترین مشکلاتی که آموزش خارج از محل با آن مواجه است، کمک خواهد کرد که در طول سال‌های اخیر گسترده‌تر شده است کمک خواهد کرد که در طول سال‌های اخیر گسترده‌تر شده است.

لایا سوبیراتس گفت: “ما توانستیم ارزیابی مستمری را در سال‌های پیش از همه‌گیری، سپس در طول قرنطینه و بعداً در موج دوم انجام دهیم. هدف ما توسعه روشی برای بهبود یادگیری از راه دور است که به معلمان امکان می دهد دانش آموزانی را که در معرض شکست هستند شناسایی کنند تا آنها و همچنین خود دانش آموزان بتوانند روند یادگیری خود را تقویت کنند.”

این مطالعه بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده از ۳۹۶ دانشجوی دانشگاه بین سال‌های تحصیلی ۲۰۱۶/۲۰۱۷ و ۲۰۲۰/۲۰۲۱ است. قبل از امتحان نهایی، به دانش‌آموزان فرصت داده شد تا در آزمون‌هایی با سؤالات مختلف متناسب با سطح فردی خود شرکت کنند. از داده های آنها، دانش آموزان به عنوان عالی، در مسیر یا در معرض خطر طبقه بندی شدند.

سوبیرتاس گفت: «یکی از چالش ها شناسایی دانش آموزان با عملکرد ضعیف بود زیرا سیستم قادر به پیش بینی زودهنگام نبود. اما تشخیص دانش‌آموزانی که در رده‌های عالی قرار می‌گیرند آسان است، زیرا کسانی که به روشی مستمر مطالعه می‌کنند نتایج بهتری کسب می‌کنند.»

نیاز به فناوری نوآورانه در فرآیند یادگیری و به ویژه در ارزیابی عملکرد یکی از بزرگ ترین چالش های پیش روی آموزش از راه دور است. همه‌گیری COVID-19 که مدارس را مجبور به تعلیق کلاس‌های حضوری کرد، فقط بر این واقعیت تأکید کرد. با این حال، ابزارهای دیجیتالی مانند پلتفرم های ارزیابی آنلاین فرصت های جدیدی را در این زمینه ارائه می دهند.

علاوه بر این، هوش مصنوعی و پیش‌بینی‌های آن نیز می‌تواند به کشف کلاهبرداری یا سرقت ادبی احتمالی کمک کند.

این محقق گفت: “اگر دانش آموزی نمره ای بسیار بالاتر از آنچه سیستم ما پیش بینی کرده بود کسب کند، می تواند باعث شک شود.”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: