کارهایی که انسان ها می توانند انجام دهند، اما هوش مصنوعی نمی تواند

کارهایی که انسان ها می توانند انجام دهند، اما هوش مصنوعی نمی تواند
فهرست مطالب

هوش مصنوعی به اندازه کافی توانایی دارد، اما هنوز هم چیزهایی وجود دارد که هوش مصنوعی هنوز نمی تواند انجام دهد.
در اینجا، ما شما را با برخی از کارهایی آشنا می کنیم که هوش مصنوعی نمی تواند با انسان ها رقابت کند.
۱.به سوال گیج کننده پاسخ دهد
هوش مصنوعی برای حل مشکلات و ارائه پاسخ های مبتنی بر داده ها به خوبی شناخته شده است. انسان ها ممکن است روزها و ماه ها طول بکشد تا راه حل را بیابند، اما ماشین ها به راحتی می توانند آن را در زمان واقعی انجام دهند. متأسفانه، علیرغم کالیبرش، هوش مصنوعی نمی تواند سؤالات گیج کننده را حل کند.
حل مسائل پیچیده استعداد با یک الگوریتم به عنوان مسئله دهم هیلبرت شناخته می شود. در سال ۱۹۸۲، یک ریاضیدان روسی ثابت کرد که هیچ راه کلی برای حل آن وجود ندارد.
۲.تصمیمات اخلاقی بگیرد
مردم عادت دارند تصمیمات اخلاقی آنی را بر اساس تحلیل سریع خود از محیط و موقعیت اتخاذ کنند. با این حال، ماشین ها نمی توانند این کار را انجام دهند. هوش مصنوعی بر اساس قوانینی که با آن هدایت می شود تصمیم می گیرد. اگرچه ماشین‌ها می‌توانند کاملاً از قانون پیروی کنند، هیچ اطمینانی وجود ندارد که منطقی باشد.
۳.به میل خود چیزی اختراع کند
از نظر علمی، جامعه بشری از طریق یک تکامل آهسته از میمون به انسان تبدیل شد. در راه تبدیل شدن به آنچه امروز هستیم، بر اساس نیازهایمان چیزهای زیادی اختراع کردیم. اگرچه ماشین‌ها برای تقلید از انسان ساخته شده‌اند، اما نمی‌توانند چیزی از اراده خود اختراع کنند.
۴.از طریق تجربه یاد بگیرد
همانطور که قبلاً ذکر شد، انسان ها در حین رشد چیزهایی را آموختند و اختراع کردند. اما هوش مصنوعی متفاوت است. ماشین ها به جای آموزش با داده ها تغذیه می شوند. بنابراین، هیچ فرآیندی به عنوان یادگیری از تجربه وجود ندارد.
۵.نرم افزار بنویسد
نوشتن نرم افزار مستلزم درک عمیق دنیای واقعی و توانایی تبدیل آن پیچیدگی ها به قوانین است. هوش مصنوعی با وجود پیشرفت و قدرت محاسباتی بیشتر، توانایی درک و نوشتن نرم افزار را ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: