آزمایشگاه بین المللی اختصاص یافته به هوش مصنوعی در مونترال آغاز به کار کرد

آزمایشگاه بین المللی اختصاص یافته به هوش مصنوعی در مونترال آغاز به کار کرد
فهرست مطالب

کنسرسیومی از سازمان های تحقیقاتی گرد هم آمده اند تا یک آزمایشگاه تحقیقاتی بین المللی جدید (IRL) با تمرکز بر هوش مصنوعی (AI) در مونترال تشکیل دهند. این مرکز جدید دانشگاه مک گیل، دانشکده فناوری برتر (ÉTS)، موسسه هوش مصنوعی میلا – کبک، مرکز ملی علمی پژوهشی فرانسه (CNRS)، دانشگاه پاریس-ساکلی، و École CentraleSupélec را گرد هم می آورد. این حرکت وضعیت مونترال را به عنوان یک رهبر در هوش مصنوعی تأیید می کند.
در حالی که اخیراً پیشرفت‌های بزرگی در زمینه هوش مصنوعی انجام شده است، هنوز نیاز مبرمی به دانش نظری جدید برای درک بهتر نه تنها ظرفیت‌های این فناوری جدید، بلکه چگونگی دستیابی به نتایج آن وجود دارد. ILLS بر پنج موضوع اصلی تحقیق تمرکز خواهد کرد: جنبه‌های اساسی هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی متوالی (زمان واقعی)، سیستم‌های خودمختار قوی، زبان طبیعی و پردازش گفتار، و برنامه‌های کاربردی برای بینایی کامپیوتر، سیگنال‌ها و پردازش اطلاعات.
علاوه بر این، مرکز جدید بر همکاری‌های میان رشته‌ای با هدف توسعه روش‌های جدید و ادغام این تکنیک‌ها در سیستم‌های یادگیری تاکید خواهد کرد.
بنویت بوله، معاون پژوهش و نوآوری دانشگاه مک گیل گفت: «این آزمایشگاه جدید رهبری جهانی مونترال را در هوش مصنوعی تأیید می کند. این یک مرکز بزرگ با یک مخزن استعداد است که همچنان در حال تعمیق است، و محققان و دانشجویان مک گیل در هر سطحی از این فعالیت تعبیه شده‌اند. این ابتکار جدید فرصت‌هایی را برای محققان ما فراهم می‌کند تا اکتشافات مهم‌تری را انجام دهند.
تخصص ÉTS در هوش مصنوعی شامل چندین آزمایشگاه و کرسی تحقیقاتی در هوش مصنوعی است. این همکاری بین فرانسه و کبک امکان نوآوری و تعمیق تحقیقات در هوش مصنوعی را فراهم می کند، رشته ای فرابخشی که می توانیم از آن در بسیاری از زمینه ها از جمله سلامت بهره مند شویم. »
ILLS به بخش در حال رشد هوش مصنوعی (AI) در مونترال می‌پیوندد که در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های عمده دیگری را از دولت و تجارت جذب کرده است. در نتیجه، این شهر یکی از قطب های پیشرو در جهان در این حوزه است، با حدود ۲۷۰۰۰ کارگر در فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی و بیش از ۱۴۰۰۰ دانشجوی دوره متوسطه که در برنامه های تحصیلی مرتبط با هوش مصنوعی ثبت نام کرده اند.
ILLS جدیدترین آزمایشگاهی است که در کانادا، به ویژه در کبک راه اندازی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: