شبیه سازی خوک ها با هوش مصنوعی در چین

شبیه سازی خوک ها با هوش مصنوعی در چین
فهرست مطالب

گروهی از محققان چینی یک سیستم کاملا خودکار ساخته اند که می تواند کلون ها یا همتایان خوک را ایجاد کند. این اولین گروهی است که از هوش مصنوعی استفاده می کند، او هفت کلون خوک را از یک مادر جایگزین بدون دخالت انسان در این فرآیند به دنیا آورد.
لیو یاووی، محقق دانشگاه Nankai در چین، معتقد است سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی آنها می تواند جمعیت خوک های چینی را به طور چشمگیری افزایش دهد و به تامین گوشت مورد نیاز مردم کمک کند. چین در حال حاضر یکی از بزرگترین مصرف کنندگان گوشت خوک در جهان است و جمعیت خوک آن به بیش از ۴۰۰ میلیون نفر می رسد، اما این رقم هنوز پاسخگوی نیاز چینی ها نیست. در نتیجه، پکن سالانه میلیون ها تن گوشت خوک وارد می کند.
نکته مهم این است که گوشت از کلون خوک مانند گوشت آزمایشگاهی نیست، زیرا دومی در خود آزمایشگاه کشت می شود، اما اولی در بدن خوک مادر تشکیل می شود. محققان در واقع می توانند از سلول های کلون برای تولید گوشت آزمایشگاهی استفاده کنند. با این حال، هدف محققان از بین بردن نیاز به مداخله انسان، در فرآیند شبیه سازی حیوانات بوده است که موفق به انجام این کار شده اند.
تولید کلون خوک با هوش مصنوعی خطای کمتری دارد.
استفاده از هوش مصنوعی خطر وقوع خطا، شبیه سازی را کاهش می دهد. به عنوان مثال، در تکنیک محبوب هسته سلول سوماتیک (SCNT)، فرد باید هسته را از سلول تخمک حیوان جدا کند تا جایگزین سلول سوماتیک شود. در این فرآیند سلول های حساس معمولاً به دلیل مداخله انسان آسیب دیده یا آلوده می شوند.
همین محققان قبلا در سال ۲۰۱۷ خوک ها را با استفاده از روبات ها شبیه سازی کرده بودند، اما این روش نیاز به حضور انسان نیز داشت. یائو می گوید استفاده از ربات ها علیه انسان ها شانس موفقیت در شبیه سازی را تا حد زیادی افزایش می دهد. از این رو، آنها تمام فرآیند را این بار Automatically Removed انجام می دهند تا نیازی به دخالت انسان نباشد.
این سیستم اکنون از هوش مصنوعی برای هدایت بازوهای رباتیک برای انجام فرآیند شبیه سازی استفاده می کند. به این ترتیب خود محققین مجبور به اقدام نیستند و می توانند زمان خود را صرف تحقیقات دیگر کنند. نتایج این مطالعات هنوز در مجلات علمی منتشر نشده است، اما محققان بر این باورند که با انجام این کار می توانند به خودکفایی در تولید گوشت خوک در چین کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: