خواندن ذهن توسط هوش مصنوعی در چین

خواندن ذهن توسط هوش مصنوعی در چین
فهرست مطالب

یک گزارش جدید ادعا می کند که دولت چین اکنون در حال اجرای هوش مصنوعی پیشرفته برای نظارت بر ذهن ده ها تن از مقامات حزب کمونیست است.
محققان در چین ادعا کردند که نرم افزاری توسعه داده اند که می تواند حالات چهره و امواج مغزی را به دقت تجزیه و تحلیل کند تا ببیند آیا آزمودنی ها به “تحصیل فکری و سیاسی” توجه دارند یا خیر.
دولت پلیس سختگیرانه چین در دهه گذشته با استفاده از داده های بزرگ، یادگیری ماشین، فناوری تشخیص چهره و هوش مصنوعی برای ساختن چیزی که بسیاری آن را پیچیده ترین دیکتاتوری دیجیتالی جهان می نامند، به شدت ارتقا یافته است.
به گفته مرکز جامع علمی ملی Hefei، از توسعه فناوری پیشرفته برای تقویت بیشتر اعتماد به نفس و عزم آنها برای قدردانی از حزب، گوش دادن به حزب و پیروی از آنها استفاده می شود.
در یک کلیپ کوتاه، سوژه‌ای دیده می‌شود که در یک کیوسک به صفحه نمایش نگاه می‌کند و در تمرین‌هایی که سیاست‌های حزبی را تبلیغ می‌کنند، می‌چرخد. به گفته محققان، فناوری موجود در کیوسک قادر بود عبارات محقق را یادداشت کند و واکنش آنها را نسبت به محتوای خاصی مشخص کند.
نشریه دولتی چین Study Times در مورد توسعه هوش مصنوعی مشابه در سال ۲۰۱۹ گزارش داد و ادعا کرد که الگوریتم‌ها می‌توانند برای «سنجش وضعیت فکری اعضای حزب» استفاده شود.
این سیستم شامل استفاده از کلاه‌هایی برای ارزیابی احساسات کارگرها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تشخیص احساساتی مانند افسردگی، اضطراب یا خشم بود.
سال گذشته نیز فاش شد که چین یک دادستان هوش مصنوعی ایجاد کرده است که می‌تواند با دقت بیش از ۹۷ درصد افراد را متهم به جرایم کند. این سیستم که با استفاده از ۱۷ هزار پرونده واقعی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ آموزش داده شده و قادر به شناسایی هشت جنایت رایج در شانگهای است. این اتهامات شامل جعل کارت اعتباری، جرایم مربوط به قمار، رانندگی خطرناک، دزدی، کلاهبرداری و آسیب‌رساندن عمدی و ممانعت از انجام وظایف رسمی است.

کد خبر ۲۱۵۰۱۰۴۱۵.۴۹۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: