کنترل مگس‌ها با هک کردن مغز آن‌ها توسط هوش مصنوعی

کنترل مگس‌ها با هک کردن مغز آن‌ها توسط هوش مصنوعی
فهرست مطالب

محققان دانشگاه رایس نشان داده اند که چگونه می توانند مغز مگس های میوه را هک کنند تا آنها را از راه دور کنترل کنند. مگس ها در یک ثانیه پس از ارسال فرمان به نورون های خاصی در مغزشان، عمل خاصی را انجام دادند.
این تیم با مهندسی ژنتیکی مگس‌ها شروع به کار کردند به طوری که آنها یک کانال یونی حساس به گرما را در برخی از نورون‌های حشره ایجاد کردند. هنگامی که این کانال گرما را حس می‌کند، نورون را فعال می‌کند – در این مورد، آن نورون باعث می‌شود مگس بال‌هایش را باز کند.
محرک حرارتی به شکل نانوذرات اکسید آهن وارد مغز حشرات شد. هنگامی که یک میدان مغناطیسی در نزدیکی روشن می شود، آن ذرات گرم می شوند و باعث می شوند نورون ها شلیک کنند و پرواز حالت بال گسترش یافته را بگیرد.
برای آزمایش این سیستم، محققان این مگس های مهندسی شده را در یک محفظه کوچک در بالای یک سیم پیچ مغناطیسی نگه داشتند و آنها را با دوربین های بالای سر تماشا کردند. و مطمئناً وقتی میدان مغناطیسی روشن شد، مگس‌ها بال‌های خود را در حدود نیم ثانیه باز کردند.
ژاکوب رابینسون، نویسنده این مطالعه گفت: برای مطالعه مغز یا درمان اختلالات عصبی، جامعه علمی به دنبال ابزارهایی هستند که هم بسیار دقیق و هم کم تهاجمی باشند. «کنترل از راه دور مدارهای عصبی منتخب با میدان های مغناطیسی تا حدودی یک گام مهم برای پیشرفت فناوری های عصبی است. کار ما گام مهمی به سوی این هدف برمی‌دارد، زیرا سرعت کنترل مغناطیسی از راه دور را افزایش می‌دهد و آن را به سرعت طبیعی مغز نزدیک‌تر می‌کند.»
هدف مستقیم این تیم استفاده از این نوع فناوری برای بازگرداندن بینایی به بیماران مبتلا به اختلالات بینایی است. تکنیک‌های مشابهی برای کنترل حرکات موش‌ها استفاده شده است که می‌تواند منجر به درمان‌های بهتری برای مشکلات حرکتی با علل ریشه‌ای در مغز شود.

کد خبر ۲۱۵۰۱۰۴۲۹.۱۳۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: