عربستان میزبان کنفرانس جهانی هوش مصنوعی

عربستان میزبان کنفرانس جهانی هوش مصنوعی
فهرست مطالب
خبرگزاری عربستان سعودی روز سه شنبه گزارش داد که این کشور میزبان دومین نشست جهانی هوش مصنوعی از ۱۳ تا ۱۵ سپتامبر در ریاض خواهد بود.
این اجلاس با عنوان «هوش مصنوعی به نفع بشریت» توسط سازمان اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان سعودی و تحت حمایت ولیعهد محمد بن سلمان که رئیس این شوراست است، برگزار می‌شود.
دکتر عبدالله الغامدی گفت : مشخص شده است که استفاده از تکنیک های هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما آغاز شده است و تأثیر قابل توجهی در تمام جنبه های زندگی خواهد داشت، بنابراین پادشاهی عربستان سعودی چشم انداز این حوزه فنی مدرن را در چارچوب اهداف خود قرار داده است.
وی افزود: این اجلاس جهانی پس از موفقیتی که در اولین اجلاس سال ۲۰۲۰ به دست آمد، به دنبال تبدیل شدن به یک مجمع جهانی بزرگ در زمینه هوش مصنوعی خواهد بود.
الغامدی همچنین گفت که در این اجلاس همه چیز مربوط به فناوری های هوش مصنوعی مورد بحث قرار می گیرد و شرکت کنندگان شامل کارشناسان و متخصصان، مقامات ارشد سازمان های دولتی و بزرگترین شرکت های فناوری بین المللی می شوند. سخنرانی های مختلفی با برجسته کردن آخرین تحقیقات و فناوری ها برگزار می شود، در حالی که شرکت کنندگان همچنین به تبادل تخصص و کشف فرصت های سرمایه گذاری خواهند پرداخت.
وی گفت: اجلاس جهانی هوش مصنوعی همچنین فرصتی برای کارشناسان و علاقمندان برای بهره مندی از این گردهمایی است که «بیش از ۱۰۰ سخنران از سراسر جهان زیر یک سقف در ریاض متخصص در زمینه هوش مصنوعی شرکت می کنند».
این اجلاس تعدادی از موضوعات را مورد بحث قرار خواهد داد که پیامدهای هوش مصنوعی را بر مهمترین بخش‌ها، مانند شهرهای هوشمند، توسعه ظرفیت انسانی، مراقبت‌های بهداشتی، حمل‌ونقل، انرژی، فرهنگ و میراث، محیط‌زیست و تحرک اقتصادی نشان می‌دهد تا راه‌حل‌هایی برای آن‌ها پیدا شود. بیش از ۲۰۰ کارشناس و تصمیم گیرنده در اولین دوره اجلاس جهانی هوش مصنوعی که طی دو روز برگزار شد و بیش از ۱۳۰۰۰ نفر در این مجمع شرکت کردند. این نشست بیش از ۵ میلیون بازدید در شبکه های اجتماعی داشت.
کد خبر ۲۱۵۰۱۰۶۰۵.۲۹۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: