توجه ویژه برنامه هفتم توسعه به مسئله هوش مصنوعی و ظرفیت های تحولی آن

توجه ویژه برنامه هفتم توسعه به مسئله هوش مصنوعی و ظرفیت های تحولی آن
فهرست مطالب
حوزه/ مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات و فضای مجازی گفت: در برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به مسئله هوش مصنوعی و ظرفیت های تحولی آن شده است.
به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر بهروز مینایی، در دیدار اعضای ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند حوزه‌های علمیه و مدیران کلان‌پروژه هوش‌مصنوعی و علوم‌اسلامی با آیت الله اعرافی ضمن تجلیل از حمایت‌های ایشان از به‌کارگیری فناوری‌های نوین به ویژه هوش‌مصنوعی در راستای پیشبرد اهداف بلند حوزه‌های علمیه در زمینه اقدامات ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند و پیشرفت کلان‌پروژه هوش مصنوعی و علوم اسلامی گزارشی ارائه نمود.
وی با ذکر نمونه‌هایی از کاربست هوش مصنوعی در سایر کشورها و نگارش اسناد راهبردی و آیین نامه‌های متعدد در راستای اهداف آن‌ها، بهره‌برداری از هوش مصنوعی را یکی از نقاط قوت کشورهای پیشرفته برشمرد و ابراز امیدواری کرد حرکت پرشتابی که در بهره‌برداری از هوش مصنوعی در کشور آغاز شده زمینه پیشرفت پرشتاب و عمیق کشور را در حوزه‌های مختلف فراهم کند. همچنین در ادامه با ذکر اهمیت ورود مسئله هوش مصنوعی به اسناد بالادستی کشور از توجه ویژه به این مسئله در سند برنامه هفتم توسعه کشور خبر دادند.
رئیس دانشکده کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران در ادامه با ذکر نکاتی در خصوص ضرورت حرکت جدی، عمیق و گسترده‌ی علمی، فنی، گفتمانی و راهبردی در مسئله هوش مصنوعی در حوزه‌های علمیه، حمایت از تداوم و گسترش فعالیت‌های ستاد راهبری فناوری‌های هوشمند را موجب ایجاد جهش در فعالیت های فعالیت‌های راهبردی حوزه‌های علمیه دانست.
وی همچنین با اشاره به سامانه‌های در حال توسعه در کلان پروژه هوش مصنوعی و علوم اسلامی، از رونمایی از برخی محصولات این کلان‌پروژه در آینده‌ای نزدیک خبر دادند. که در میان آنها دو محصول به مرحله بهره‌برداری اولیه (نسخه‌ی بتا) رسیده است.
در این راستا، ایشان بیان کردند نسخه‌ی بتای سامانه «جهد» یا جستجوی هوشمند متون علوم اسلامی به نشانیhttps://beta.johd.ir قابل دستیابی و نسخه‌ی ویندوزی سندنگار حوزوی تیمی هوشمند «تحریر» قابل دریافت از نشانی https://eitaa.com/Tahrir121 می‌باشد.
کد خبر ۲۱۵۰۱۰۶۱۵.۵۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: