پژوهشگران اعلام کردند به کارگیری هوش مصنوعی در صنعت دریانوردی میتواند انتشار کربن را تا حدود ۵۰ میلیون تن در سال کاهش میدهد.
محققان یک استارتآپ کشتیرانی به نام آکرا ایآی (Orca AI) اعلام کردند که صنعت کشتیرانی جهانی میتواند با استفاده از هوش مصنوعی انتشار کربن را تا ۴۷ میلیون تن در سال کاهش دهد.
این مطالعه نشان داد که استفاده از این فناوری میتواند نیاز به مانورها، انحراف مسیر و برخورد نزدیک با اهداف دریایی پرخطر مانند شناورها، و پستانداران دریایی را کاهش دهد و در لحظه به خدمه هشدار دهد.
به گفته مدیرعامل استارتآپ آکرا ایآی، این فناوری میتواند در کوتاهمدت منجر به کاهش تعداد خدمه، انجام وظایف ناوبری پیچیده، بهینهسازی سفر و کاهش سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانهای شود.
این فناوری همچنین میتواند به کشتیها کمک کند تا ۳۸.۲ میلیون مایل در سال سفرهای دریایی خود را کم کنند و بهطور متوسط ۱۰۰ هزار دلار در هزینه سوخت صرفهجویی کنند. هوش مصنوعی همچنین میتواند برخوردهای حادثهساز در آبهای آزاد را تا ۳۳ درصد کاهش دهد.
حدود ۹۰ درصد جابهجایی در تجارت جهانی سهم کشتیرانی است و نزدیک به ۳ درصد از انتشار دی اکسید کربن ناشی از فعالیت این بخش است.
به گفته آناپرس پیشبینی میشود این سهم در سالهای آینده افزایش یابد، مگر اینکه اقدامات سختگیرانهتری برای کنترل آلودگی اجرا شود. هدف سازمان بینالمللی دریانوردی کاهش ۲۰ درصدی انتشار گازهای گلخانهای تا سال ۲۰۳۰ است.
محققان یک استارتآپ کشتیرانی به نام آکرا ایآی (Orca AI) اعلام کردند که صنعت کشتیرانی جهانی میتواند با استفاده از هوش مصنوعی انتشار کربن را تا ۴۷ میلیون تن در سال کاهش دهد.
این مطالعه نشان داد که استفاده از این فناوری میتواند نیاز به مانورها، انحراف مسیر و برخورد نزدیک با اهداف دریایی پرخطر مانند شناورها، و پستانداران دریایی را کاهش دهد و در لحظه به خدمه هشدار دهد.
به گفته مدیرعامل استارتآپ آکرا ایآی، این فناوری میتواند در کوتاهمدت منجر به کاهش تعداد خدمه، انجام وظایف ناوبری پیچیده، بهینهسازی سفر و کاهش سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانهای شود.
این فناوری همچنین میتواند به کشتیها کمک کند تا ۳۸.۲ میلیون مایل در سال سفرهای دریایی خود را کم کنند و بهطور متوسط ۱۰۰ هزار دلار در هزینه سوخت صرفهجویی کنند. هوش مصنوعی همچنین میتواند برخوردهای حادثهساز در آبهای آزاد را تا ۳۳ درصد کاهش دهد.
حدود ۹۰ درصد جابهجایی در تجارت جهانی سهم کشتیرانی است و نزدیک به ۳ درصد از انتشار دی اکسید کربن ناشی از فعالیت این بخش است.
به گفته آناپرس پیشبینی میشود این سهم در سالهای آینده افزایش یابد، مگر اینکه اقدامات سختگیرانهتری برای کنترل آلودگی اجرا شود. هدف سازمان بینالمللی دریانوردی کاهش ۲۰ درصدی انتشار گازهای گلخانهای تا سال ۲۰۳۰ است.
کد خبر
پژوهشگران اعلام کردند به کارگیری هوش مصنوعی در صنعت دریانوردی میتواند انتشار کربن را تا حدود ۵۰ میلیون تن در سال کاهش میدهد.
محققان یک استارتآپ کشتیرانی به نام آکرا ایآی (Orca AI) اعلام کردند که صنعت کشتیرانی جهانی میتواند با استفاده از هوش مصنوعی انتشار کربن را تا ۴۷ میلیون تن در سال کاهش دهد.
این مطالعه نشان داد که استفاده از این فناوری میتواند نیاز به مانورها، انحراف مسیر و برخورد نزدیک با اهداف دریایی پرخطر مانند شناورها، و پستانداران دریایی را کاهش دهد و در لحظه به خدمه هشدار دهد.
به گفته مدیرعامل استارتآپ آکرا ایآی، این فناوری میتواند در کوتاهمدت منجر به کاهش تعداد خدمه، انجام وظایف ناوبری پیچیده، بهینهسازی سفر و کاهش سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانهای شود.
این فناوری همچنین میتواند به کشتیها کمک کند تا ۳۸.۲ میلیون مایل در سال سفرهای دریایی خود را کم کنند و بهطور متوسط ۱۰۰ هزار دلار در هزینه سوخت صرفهجویی کنند. هوش مصنوعی همچنین میتواند برخوردهای حادثهساز در آبهای آزاد را تا ۳۳ درصد کاهش دهد.
حدود ۹۰ درصد جابهجایی در تجارت جهانی سهم کشتیرانی است و نزدیک به ۳ درصد از انتشار دی اکسید کربن ناشی از فعالیت این بخش است.
به گفته آناپرس پیشبینی میشود این سهم در سالهای آینده افزایش یابد، مگر اینکه اقدامات سختگیرانهتری برای کنترل آلودگی اجرا شود. هدف سازمان بینالمللی دریانوردی کاهش ۲۰ درصدی انتشار گازهای گلخانهای تا سال ۲۰۳۰ است.
محققان یک استارتآپ کشتیرانی به نام آکرا ایآی (Orca AI) اعلام کردند که صنعت کشتیرانی جهانی میتواند با استفاده از هوش مصنوعی انتشار کربن را تا ۴۷ میلیون تن در سال کاهش دهد.
این مطالعه نشان داد که استفاده از این فناوری میتواند نیاز به مانورها، انحراف مسیر و برخورد نزدیک با اهداف دریایی پرخطر مانند شناورها، و پستانداران دریایی را کاهش دهد و در لحظه به خدمه هشدار دهد.
به گفته مدیرعامل استارتآپ آکرا ایآی، این فناوری میتواند در کوتاهمدت منجر به کاهش تعداد خدمه، انجام وظایف ناوبری پیچیده، بهینهسازی سفر و کاهش سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانهای شود.
این فناوری همچنین میتواند به کشتیها کمک کند تا ۳۸.۲ میلیون مایل در سال سفرهای دریایی خود را کم کنند و بهطور متوسط ۱۰۰ هزار دلار در هزینه سوخت صرفهجویی کنند. هوش مصنوعی همچنین میتواند برخوردهای حادثهساز در آبهای آزاد را تا ۳۳ درصد کاهش دهد.
حدود ۹۰ درصد جابهجایی در تجارت جهانی سهم کشتیرانی است و نزدیک به ۳ درصد از انتشار دی اکسید کربن ناشی از فعالیت این بخش است.
به گفته آناپرس پیشبینی میشود این سهم در سالهای آینده افزایش یابد، مگر اینکه اقدامات سختگیرانهتری برای کنترل آلودگی اجرا شود. هدف سازمان بینالمللی دریانوردی کاهش ۲۰ درصدی انتشار گازهای گلخانهای تا سال ۲۰۳۰ است.
کد خبر ۲۱۵۰۳۰۳۳۰.۵۷۱