هوش مصنوعی ناجی جان ورزشکاران

فهرست مطالب

یک شرکت آمریکایی الگوریتمی ابداع کرده که می تواند جراحت های ناشی از ورزش را پیش بینی کند.
به گزارش “مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی” در حال حاضر چند تیم در اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا، لیگ ملی بیس بال آمریکا و لیگ ملی فوتبال آمریکا از این الگوریتم به عنوان راهی برای رصد ریسک جراحت استفاده می کنند.
باشگاه لیورپول اف سی  نیز در این فصل از این نرم افزار استفاده کرده و توانست تعداد روزهایی را که بازیکنان به دلیل جراحت از دست می دهند، در فصل ۲۱-۲۰۲۰ میلادی از ۱۵۰۰ به ۱۰۰۸ روز کاهش دهد.
در حال حاضر بیش از ۵۰ باشگاه ورزشی در سراسر جهان از برنامه هوش مصنوعی «زون۷» استفاده می کنند. البته بسیاری از آنها تمایلی به افشای نام شان ندارند چراکه می خواهند از مزایای رقابتی این ابزار محافظت کنند.
این استارت آپ کالیفرنیایی با استفاده از مدلسازی ماشین یادگیری رابطه بیان حجم کاری و بهبود در بازیکنان اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا را تحلیل کرد. همچنین فرایندهایی درباره ریسک جراحت و تعادل عملکرد برای تیم های فوتبال آمریکایی ایجاد شده است.
نکته قابل توجه آنکه برنامه «زون۷» خارج از حیطه ورزش، در حوزه فناوری عملکرد انسانی برای پشتیبانی از کارمندان بیمارستان ها به کار رفت که به دلیل شیوع همه گیری کرونا  و افزایش تعداد بیماران، تحت شرایط سخت فعالیت می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: