یافتن شهروندان بر اساس عکس های اینستاگرام و دوربین های شهری

یافتن شهروندان بر اساس عکس های اینستاگرام و دوربین های شهری
فهرست مطالب
پروژه ای به نام ” فالوور” نشان می دهد که هوش مصنوعی تنها به لطف یک سیستم دوربین عمومی می تواند حساب های افراد مشهور را در شبکه های اجتماعی به دقت ردیابی کند.
دریس دیپورتر، هنرمند بلژیکی در اوایل این هفته توضیح داد: «فالوور ابزاری برای تجزیه و تحلیل تصویر برای مشاهده نحوه ثبت عکس‌های اینستاگرام با کمک هوش مصنوعی و دوربین‌های عمومی است». دیپورتر زمانی توجه را به خود جلب کرد که از هوش مصنوعی برای ردیابی نمایندگان مجلس با استفاده از تلفن هایشان در طول جلسات استفاده کرد.
در پروژه جدید، دیپورتراز هوش مصنوعی برای استخراج و تجزیه و تحلیل داده ها از دوربین های نظارت عمومی، عمدتا در نقاط شلوغ استفاده می کند. او هفته‌ها تصاویری را در مناطق مورد علاقه کاربران شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری کرد، سپس عکس‌هایی را در اینستاگرام جستجو کرد که مکان‌های عکسبرداری مشابه را مشخص می‌کردند.
سپس هوش مصنوعی عکس های اینستاگرام را با داده های دوربین های امنیتی تطبیق می دهد. دیپورتر می گوید این سیستم به طور دقیق صاحبان حساب های معروف با بیش از ۱۰۰۰۰۰ دنبال کننده را شناسایی می کند و تصویر نظارتی را با زمان گرفته شدن عکس مطابقت می دهد.
با این حال، برخی از فعالان حریم خصوصی می‌گویند که این سیستم خطرات غیرقابل پیش‌بینی ابزارهای هوش مصنوعی در حال توسعه برای ردیابی اهداف از دوربین‌های نظارت عمومی را نشان می‌دهد.
در این پروژه، دپورتر فیلم ها را جمع آوری کرده و سپس هوش مصنوعی را آموزش داد تا فیلم را اسکن کند و آن را با بیش از ۱۰۰ هزار دنبال کننده مرتبط کند که او در چندین مورد موفق بود. این هنرمند گفت که خودش مطمئن نیست که از این فرآیند به غیر از جلب توجه به امکانات موجود برای سیستم‌های نظارتی چه چیزی دیگری می ‌توان آموخت. او می ‌گوید: من نمی خواهم درسی به دنیا بدهم، من فقط می خواهم خطرات فناوری های جدید را نشان دهم.
کد خبر ۲۱۷۰۱۰۶۲۷.۵۳۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری خبر:
برچسب‌ها: